Kanadalaisen Bombardierin taival Evinrude-perämoottorien kanssa on ollut osin tuskien täyttämä. Ensimmäisen sukupolven Fichtit olivat varsinainen ongelmakimppu, eivätkä korvaavat RAM-mallit olleet aivan murheettomia nekään.
Sittemmin paljon on muuttunut. Tänä päivänä Evinruden syömähammas ovat G2-sarjan moottorit, jotka pitkälti noudattavat edellisen malliston periaatteita ylimitoitettuine komponentteineen ja idioottivarmuutta tavoittelevalla toiminnallaan. Ulkonäkö on kuitenkin se osa, jolla ennen kaikkea on haluttu ottaa etäisyyttä aiempiin malleihin.
G2-mallisto esiteltiin kolmisen vuotta sitten, ja mallisto aloitettiin suoraan huipulta, ainakin mitä tehoon tulee. Ensimmäiset kokemukset 300-hevosvoimaisesta moottorista olivat myönteisiä, joskin myös hieman hämmentäviä ennen kaikkea aiemmin kokemattomien ominaisuuksien vuoksi.
Lue kaikki
VENEILYSTÄ