Uusimmassa Maestrossa on kilpailuviettiä tyydyttäviä yksityiskohtia, mutta mukavuudesta ei ole tingitty piiruakaan.
Melkin selällä Helsingin edustalla tuulee noin 7 m/s koillisesta. Genaakkerilla vauhti nousee yhdeksään solmuun ja vene on koko ajan täydellisesti hallinnassa. Luovilla vene oli täydellisesti tasapainossa ja ohjaus tuntui herkältä. Ratissa ei ollut yhtään ylimääräistä painetta ja peräsimen ote säilyi koko ajan hyvänä. Mieluiten perämies seisoi suuren ratin takana. Turkissa on jalkatuet, mutta myös reunalla oli hyvä ohjauspaikka ja näkyvyys eteenpäin.
Maestrossa on erittäin hienosti viimeistelty mahonkisisustus. Puupinnat on kiillotettu käsin ja jälki onkin upeaa. Laitoja peittää aito rimavuoraus ja kaikki piilossakin olevat pinnat ja reunat ovat käsiteltyjä. Kaapeissa on tuuletusritilät. Koko vene huutaa laatua.
Tekniset tiedot
Pituus | 12,10 m |
Vesilinja | 10,80 m |
Leveys | 3,70 m |
Syväys | 2,20/2,05 m |
Uppouma | 7 000 kg |
Kölipaino | 2 700 kg |
Isopurje | 48,6 m&³2; |
ST-fokka | 36,1 m&³2; |
Genaakkeri | 131,1 m&³2; |
Moottori | Volvo Penta D2-40, 40 hv |
Hinta | vakiovarustein 275 000 euroa |
Suunnittelija | Eivind Still |
Valmistaja | Maestro Boats |
www.maestroboats.fi | |
Myyjä | Hasto Yachts |
puh. 050 561 2020 ja 050 431 9011 | |
www.hastoyachts.com |
Teksti ja kuva: Kari Wilén