Oikaisuja

Tältä sivulta löydät mahdollisia korjauksia liittyen Vene-lehdessä julkaistuihin juttuihin.
Vene 4/2014 VENE 4/2014• Sivulla 50 on karttaan eksynyt väärä Huslandet, joten kartassa ovat numerot 5 ja 6 väärässä järjestyksessä. Jutussa mainitun Huslandetin pitäisi olla luonnonsatama 5 ja Hamnskäretin 6. Satamat-palvelussa sijainnit ovat oikein.
Vene 10/2013 VENE 1-2/2014• Lokikirjan kuvassa ei ole Kristoffer Melinderin s/y Gerdny, kuten kuvaaja oli sen päätellyt Gotland Runt tuloslistan ja purjenumeron perusteella. Jos tunnistat, kenen vene kuvassa on, kerro toimitukselle!• sivuilla 177 olevan Quicksilver Captur 605 Pilothousen oikea hinta on alk. 29 250 euroa.• sivuilla 208 sekä 221-224 puuttuu Dometic Finland Oy:n verkko-osoitteesta loppuosa, joten osoite johtaa englanninkielisille verkkosivuille. Oikea osoite on www.marine.dometicgroup.com/fi

• sivulla 291 ovat yhteystiedot väärässä järjestyksessä.
Tässä yhteystiedot oikein:
XO Boats Oy, Veneentekijäntie 5, Helsinki,
puh. 040 414 2545, info@xoboats.fi, www.xoboats.fi

X-Yachts Finland Oy, Pulttitie 18, Helsinki,
puh. 0400 431 240, robi@x-yachts.fi, www.x-yachts.fi

Vene 10/2013 VENE 10/2013• Seuraavasssa numerossa -sivulla luvataan lokakuun lehdessä julkaista Dufour 390 Grand’Largen koeajo sekä Bavaria Cruser 55:n ja Sense 45:n esittelyt, kun tulossa on Dufour 380 Grand’Largen koeajo sekä Bavaria 56 Cruiserin ja Beneteau Sense 46:n esittelyt. Beneteau Oceanis 55:n esittely jää lokakuun lehdestä pois.
Vene 8/2013 VENE 8/2013• Kompassi-palstalla s. 14 kerrottiin, että juhlaelokuvaa Suomalainen Pursiseura 100 vuotta esitetään Virka Galleriassa Helsingin kaupungintalolla elokuun alkuun. Elokuvaa esitetään Aarresaaret-näyttelyn yhteydessä koko kesän aina syyskuun alkuun, sekä Virka Kinossa viikolla 33. Lisäksi jutun kuvasta puuttuivat kuvaajan tiedot: Helsingin kaupunginmuseo, Sääski Oy, 1930.• Sea Ray -veneiden koeajossa s.26 moitittiin virheellisesti 210 Overnighterin kuljettajan penkkiä etäisyyssäädön puutteesta. Todellisuudessa säätö on nimenomaan kuskin penkissä, joka testiveneessä oli vaihtunut navigaattorin istuimen kanssa: apukuskilta säätö siis puuttuu, toisin kuin jutussa mainittiin.
Vene 1-2/2013 VENE 1-2/2013• Vene 1-2/2013 ARC-artikkelissa s. 110 puuttui Thaleia-veneen miehistöstä yhden jäsenen nimi: Lari Laukia.
Vene 12/2012 VENE 12/2012• Vanhoja kilpaveneitä käsitelleessä jutussa piti sivulla 78 olla kuvatekstin mukaan Tauno Laulaisen Z-luokan katamaraani. Kuvassa oli kuitenkin Fabritiuksen veljesten Argo Cat ohjaajanaan Mikael Winogradoff.
Vene 7/12 VENE 7/2012• Sivulta 52 alkavasta Kemiönsaaren kierroksen kakkososasta puuttuu viimeinen aukeama.Venenetin arkistossa juttu on kokonaisena.
Vene 3/2012 VENE 3/2012• Sivulla 33 olevat piirrokset eivät esitä Saare 38 -purtta. Juttuarkistossa on tiedostoon vaihdettu nämä oikeat piirrokset:Saare 38
Vene 1-2/2012 VENE 1-2/2012• Sivulla 97 mainitaan kuvatekstissä Light-RTM-menetelmän alipaineeksi noin 5 kiloa neliösentille. Oikea lukema on noin 0,5 kiloa neliösentille.• Oy Brandt Ab on Faster-veneiden päämyyjä, ei maahantuoja, kuten sivuilla 228, 233 ja 241 lukee.

• Suomi-veneet Oy:n sähköpostiosoite on suomiveneet.info@gmail.com. Osoitteen lopusta puuttuu m-kirjain sivuilla 237, 243, 245, 252, 253 ja 254.

• Sivulla 265 puuttuu osa Joonaslokin yhteystiedoista: puh. (02) 844 3333, janne.salonen@joonaslokki.fi

• Sivulla 279 ei BPM v-vaihteet-ruudussa näy neljännellä rivillä teksti ”tai 1,91:1” ja viidennellä rivillä teksti ”tai 1,95:1”.

• Sivulla 290 puuttuu Hylite-putkilämmittimet-ruudun otsikosta p-kirjain.

• Sivulla 372 oli huoltoliike T. Reinolan yhteystiedoissa virhe. Oikea nettiosoite on www.treinola.net ja toimipaikan käyntiosoite Hauskantie 38A.