Jutut

Vahvempi ja ympäristöystävällisempi Targa 32

26.01.2012

KirjoittajaKiti Westerback

Targa 32

Targa 32 korvaa vanhan 31-mallin, jota on valmistettu vuodesta 1997 lähtien. Uudessa ”kolmekakkosessa”, joka nyt esitellään ensimmäisen kerran sisänäyttelyssä Suomessa, on viisto peräpeili ja se on saanut piirteitä suositusta Targa 44:sta. Yhteistä niille on korkea keula, eteenpäin kallistuva katto sekä tiikkikaide, kaksoisportti uimatasolle ja selkeämpi linja hytin seinässä.

Veneen leveyttä on lisätty, ja siten on sisätiloihin saatu enemmän tilaa. Vesilinjassa leveys on säilytetty melkein muuttumattomana, jotta tälle venetyypille tyypilliset ajo-ominaisuudet säilyvät.

Keulahytti on tilavampi kuin edeltäjässä ja varustettu kahdella täyspitkällä vuoteella. Perähytissä on iso parivuode ja hytin toilettia on suurennettu.

Targa 32 on 10,78 metriä pitkä ja 3,37 metriä leveä. Kahden Volvo Penta D4-300 -dieselin kanssa painoa kertyy noin 6 500 kiloa. Huippunopeus edellä mainituilla moottoreilla on noin 41 solmua.

Veneen CE-luokitus on B eli avomeri. Dieseliä mahtuu säiliöön 800 litraa ja vesisäiliön tilavuus on 120 litraa.

Uuden veneen runko valmistetaan ns. vakuumiruiskutusmenetelmällä, mikä tekee rungosta entistä vahvemman ja se on lisäksi ympäristöystävällisempi tapa tehdä lujitemuoviveneitä kuin vanhat menetelmät.

Osasto: 7d19

Lisätietoja

 

 

X