Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Tilaa

Home / Forums / Ankkuripaikka / Täysi satama / Reply To: Täysi satama

lyy

Mulla nyt ei kauheasti ole kokemusta kylki/perä/keulakiinnittymisestä,koska silloin kuin olen yötä veneessä ollut on paikkana ollut luonnonsatama. Mutta vierasvenesatamista tiedän sen verran mitä voi oppia asuttuaan 22 vuotta Hangon Itäsataman naapurissa ja hyvin paljon nuorena siellä oleilleena. Yhtään paattia en muista palaneen satamassa,paitsi muistaakseni armeijan Y-1 joskus 70-luvun puolessa välissä. Mutta kyllähän vaara todellinen on.Paatit muutaman kymmenen sentin päässä toisistaan. Karavaanialueilla on tästä syystä turvaväli 4 metriä,joillain alueilla 5 ja samaa kuttaperkkaa ne vaunut on kuin veneetkin,noin suunnilleen. Tiedän,ettei satamissa voi toteuttaa samaa väliä,mutta tämä nyt esimerkkinä. Ja vaunuja kyllä on palanut paljon. Saattaa olla,että venepalojen vähäinen määrä on valveutuneisuutta,tiedä häntä.
Valehtelin muuten sanoessani että veneessä yöpyessäni olen aina ollut luonnonsatamassa. Olen viettänyt veneessä öitäni satamassa puolisen vuotta,nimittäin venemiehenä Hästö-Busössä ollessani asuin K-20:ssä. Tosin onhan se tavallaan luonnonsatama 😮

X