Etusivu / Keskustelu / Hytti / Kokemuksia/Tristan 870 / Vastaa aiheeseen: Kokemuksia/Tristan 870

 Ajja

Kun lämpötila menee ylsö ja alas kosteus kondensoituu joka paikkaan. Sitä on myös öljyn seassa. Auton moottoria rassaa kylmäkäynnistyksen, mutta samaalla ne ajetaan lämpimiksi ja vesi haihtuu, myös oljystä. Tankkaamiset vaihtaa polttioaineen myös tankissa.

Laakereihin ja pinnoille tulee pistesyöpymiä epäpuhtauksista ja kosteudesta. Epäpuhtauksia on öljyssä vaikka sen olisikin vaihtanut ennen telakointia.

Vesi voi jäätyä myös moottorin sisällä, jos sitä ei ole hyvin suojattu aj tehty glykoliajoa. Meill opetettiin Otaniemessä, että vesi laajenee jäätyessään ja voi rikkoa paikkoja – jopa metallia.

Sitten on tietenkin sähkölaitteet, jotka hapettuvat, jos niitä ei suojata.