Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Home / Forums / Hytti / Buster X vs. Silver Hawk / Reply To: Buster X vs. Silver Hawk

Jareta

No Hawkia ainakin kipparin testissä viimeksi kovasti kiiteltiin, tosin sitä testattiin XL:ää vastaan. Itse varmaan ottaisin haukan, lähinnä suuremman koon ja monipuolisempien säilytystilojen takia.

”Toisaalta Busterin runko kestää paremmin kuin lujitemuovi (onko tästä kokemuksia, miten esim. lujitemuovin säröt korjataan ja tuleeko niitä helposti?)”

Busterin sisäkuori on ytimeltään vesivaneria, joka kyllä jossain vaiheessa pehmenee ja esim penkkien ruuvit korkkaa irti. Toisaalta olet luultavasti moneen kertaan ehtinyt myymään veneen ennen sitä. En näkisi lasikuidun säröytymisen olevan ongelma. Tietysti jos jatkuvasti kuljetat tiiliä ja pihalaattoja jannattaa miettiä uudelleen valintaa.

”Onko Yamaha edelleen maineensa veroinen, Mercuryyn saa 5 v. takuun?
Entä pitääkö Silver yhtä hyvin arvonsa kuin Buster?”

Kyllä Yamaha on edelleen hyvässä maineessa, ja Mercury hiukan huonommassa syystä taikka toisesta. Se näkyy luultavasti moottorien jälleenmyyntiarvossa. 5 v takuu voi tuoda sinulle itsellesi mielenrauhaa, ja kalliimmat huoltolaskut. Pitkät takuut nostavat huollon hintaa niin autoissa kuin veneissäkin.

Busterin ja Silverin jälleenmyyntiarvoista en osaa sanoa mitään. Luulen, että suomalaiset ovat busterikansaa, ja luottavat siihen enemmän. Itse taas maksaisin ehkä vanhasta Silveristä enemmän, koska luotan enemmän tuohon lasikuituiseen sisäkuoreen.

X