Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Tilaa

Home / Forums / Hytti / Yamarin DC 76/68 / Reply To: Yamarin DC 76/68

Saraste

Kiitos JR, kuulosti rehelliseltä ja avoimelta arviolta. Totta turiset sisätilasta, ja onhan 76:ssa kuitenkin sitä jonkin verran. Kahdestaan jos usein mennään niin sitä pisto/matkustamon alla olevaa punkkaa voi hyvin käyttää vaikka säilytystilanavarastona. Eli kyllä mielestäni sisätilaa riittää oikein riittävästi. Tarkoitinkin nimenomaan, että koska sisätilojen asumiskäyttö ei ole kovinkaan ihmeellistä riittänee tuota muuta käyttöä varten nuo 76:n sisätilat.

WA:ja olen minäkin miettinyt, sillä jonkin käsitykseni mukaan olisivat hieman merikelpoisempia kuin tavalliset DC:t? Olenko aivan väärässä? Tarjontaa noissa ei sitten kovinkaan ole. Aquador 23 WA on suunnilleen saman hintainen kuin Y76, mutta oleskelutiloiltaan hieman pienempi. Aquador 25 WA:n luulen itseasiassa olevan aikalailla täydellinen vene minun makuuni, mutta taas onko se niin paljon parempi vene että se yli 30k€ lisä hintalapussa on oikeutettu? Grandezzan 29 WA Open ei sitten enää olekaan aivan minun makuuni vaikka muuten veistämön paatit hivelevät silmää. Olenko missannut jonkun muun vaihtoehdon?

Tuosta keulapotkurista. Jos nyt kuitenkin päätyisin esim. Flipper 705 HT veneeseen, johon keulapotkuria ei valmistajalta saa, ja kokisin sen niin tarpeelliseksi että päätyisin sen jälkikäteen asennuttamaan, paljonko luulet kokemuksella/karkealla arviolla tämmöisen operaation kustantavan?

Ja pressuista, on meidän lapsuusperheessä aikanaan yksi pikku-DC ollut, jolla lapsena ja nuorena faijan kanssa pyörittiin Helsingin vesillä päiväretkiä. Tiedän kyllä millaista askartelua se lähtö- ja satamaantulotilanteissa on mutta loppujen lopuksihan tuo vie sen 5-15 min. Ymmärrän että se jollekulle aiheuttaa ylitsepääsemätöntä v*****sta, mutten itse koe tuota niin ihmeelliseksi asiaksi. Sama homma se olisi WA:lla ja ”hinta” joka siitä avoveneilystä on maksettava.

Lainaamallasi kohdalla tarkoitin sitä, että jos esim. tällä 76:lla tai saman kokoluokan veneellä ei lähivesiltä kauemmaksi uskalla lähteä ts. vene ei pärjää yhtään isommilla vesillä, kaikki käyttötarpeet kattavaa kompromissia en saa aikaiseksi. Minun täytyy siis takemmin miettiä harrastustani ja mille käytölle sitä selkeästi eniten haluaa painoarvoa.

Vaihtoehdossa a) totean että mielekkäämpi harrastus on pelkkä päiväristeily, ja mökille ajelen joka kerta kumijalalla. Tällöin minulla ei oikeastaan ole syytä ostaa noinkaan isoa venettä kuin Y76. Silloin jos käyttö jää päiväretkiin lähivesillä, ne onnistuu huomattavasti pienemmällä, noin 6 metrin DC:llä jotka saa huomattavasti halvempaan hintaan.

Vaihtoehdossa b) totean että kun veneen hommaan niin kyllä sittenkin haluan ehdottomasti karauttaa sillä sinne mökille ja siten käyttää paattia nimenomaan yhteysveneilyyn. Tällöin tarvitsen isomman, merikelpoisemman ja katetumman veneen joka taas ei tee pienestä päiväretkeilystä yhtä nautittavaa eikä varsinkaan helppoa. Tämä vaatii isompaa investointia ja satsausta kun mihin alkuun olin halukas ja valmis.

X