Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Tilaa

Home / Forums / Hytti / Bella 530 Ht / Reply To: Bella 530 Ht

Juha K

Ostin käytetyn Bella HT:n kolme vuotta sitten. Tein veneellä ”täysremontin” puhdistaen ja maalaten sen kauttaaltaan. Samalla poistin kaikki vanhat vaneri/keinonahka sisusteet ja tein tilalle uudet mahongista. Painoa tuli jonkunverran lisää, mutta sitä Bella kestää. Bellani on vielä sitä Käyrän työsiirtolan tuotetta, jossa ei ainevahvuudesta pihistelty. Asentaessani kaikuanturia mittasin pohjan vahvuudeksi 13mm. Koneena minulla on 30hv. Marineri, jolla vene kulkee yhdellä henkilöllä 22 solmua, mutta paras matkavauhti tuntuu olevan noin 14 solmua. Bella soveltuu parhaiten 2 henkilön retkeilykäyttöön ja on siinä käytössö helposti siirrettävissä trailerilla henkilöauton perässä vesistöstä toisee. Pääasiallisesti olen veneillyt merellä, muistaen, ettei huviveneilijän ole koskaan pakko lähteä kovaan keliin, ja aina tulee nopeus sovitta kelin mukaan. Veneilykokemusta minulla on runsaat 50 vuotta ja veneitä nyt kaikkiaan 6kpl, joista suurin Kreikassa. Kyllä Bella Ht on hyvä ja edullinen retkivene ja polttoainekustannukset ovat vain osa veneilykustannyksista, eikä useinkaan edes suurin kuluerä.

X