Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Tilaa

Home / Forums / Laituri / Vene myynnissä netissä? Varo huijaria! / Reply To: Vene myynnissä netissä? Varo huijaria!

LS96

Minulla on kokemusta kaverista nimeltään Paul Nyberg. Myin venettä ja kaveri laittoi tekstarin englanniksi kysellen hintaa. Ihmettelin jo silloin että kumma kysymys kun se lukee ilmoituksessa. Hän halusi myös että jatko käytäisiin s-postitse.Itse katsoin pelin melko pitkälle, kun rupesi kiinnostamaan tämän kusetuksen mekanismi. Sehän oli tuo monien jo kertoma etukäteen ulkomaiselle tilille maksettava rahtimaksu. Soitin asiasta poliisille jota asia ei olisi voinut vähempää kiinnostaa. Soitin myös PayPalin euroopan asiakaspalveluun, ja heitä kiinnosti asia kovasti. Heidän oma turvallisuusosasto pyysi koko s-postikirjeenvaihdon voidakseen tutkia asiaa. PayPalilla ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa. Nämä viikarit tekaisevat itse ne vahvistus sähköpostit joissa kerrotaan että PP-tilillenne on tullut fyrkkaa. Ja kun kirjaudut omalle tilillesi, ei rahoja olekaan tilillä. Joku vimma näillä kavereilla on ostaa rekisteröityjä ajoneuvoja, joten parhaiten näistä pääsee eroon pyytämällä kopiota heidän henkilötodistuksestaan koska eihän rekisteröityä ajoneuvoa voi vain ”jollekin” myydä.
Ensimmäisten viestien jälkeen keskustelun sävy kääntyi siihen että olethan jo maksanut sen rahtimaksun ja jos et ole niin maksa se heti. Kun en vastannut saman päivän aikana tuli seuraavana aamuna viesti jossa hän oli pöyristynyt siitä etten ollut vielä maksanut…

X