Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Forum Replies Created

  • jukka

    Ei ole, miksi olisi? Peräsimessä ei ole peräsinakselia. Peräsin liittyy runkoon kahdella ulkopuolisella saranalla ja pinna peräsimeen kuten tiedät. Kyseinen rosterinen tukiranka on vain peräsimissä joissa on akseli mihin pinna tai ruoriratas on yhdistetty.

    jukka

    Itselläni ei ole Avancea, mutta aikoinaan oli Inferno 29. Siinäkin varvaslista on ruuveilla kiinni kannessa, mutta sisäpuolella on mutterit,elikä lista on pultattu kanteen ja myös runkoon. Oletan, että Avancessa on samanlainen kiinnitys. Mikäli varvaslista on kiinnitetty ”peltiruuveilla” tunge epoksin lisäksi myös lasikuitu suikaleita sekaan näin saat vahvemman kiinnityksen ruuville.

    jukka

    Lueskelin tässä vanhoja viestejä ja hiukan kummastelin vanhimman viestin kuudetta pykälää.
    Miksi emme voisi kommentoida yrityksiä, etenkin jos palvelu on hyvää, ja erityisesti jos yrityksen palvelu on mielestäni syystä tai toisesta ala-arvoista?

    jukka

    Mielestäni sinun kannatta ottaa yhteyttä johonkin tunnettuun venekorjaamoon saadaksesi heidän arvionsa viasta. Oletan, että veneesi on lasikuitua ja, siksi jäykääjä pitää avata ja kuivata sekä vaihtaa mahdollisesti pilaantuneet vaneerirakenteet.

    jukka

    Jos veneessä on oikein rakennettu maasähköjärjestelmä veneseura voi kieltää sähkön käytön miehittämössä veneessä.
    Roikalla vedettyä sähköä akkulaturiin en suosittele, vikavirtasuojan puutteen ja mahdollisesti galvaanisen eristättömyyden vuoksi.

    in reply to: Öljynpaine #104214
    jukka

    Äkkiseltään olen samaa mieltä kanssasi, anturi.
    Voithan vielä katsoa, putooko panne sammutuksen yhteydessä, jos voit sammuttaa moottorin ilman virran katkaisua, samantien nollaan. Tai toisinpäin nouseeko lämpimän moottorin paine jo startilla pyörittämällä maksimiin.

    jukka

    Enpä päässyt lukemaan kyseistä artikkelia digilehdestä, vaikkakin olen lehden kestotilaaja ja kirjautunut sisään. ”Jos ongelmia niin soittele”,…. asiakaan kyykytystä.
    Tiedon, tai oikoluvun taso on selkeästi laskenut lehdessä. Tästä esimerkkinä numerossa 5/15 artikkelissa ”Nesteet liikkeelle” kirjoittaja ei tiedä miten neste virtaa siipipyöräpumpussa.
    Numerossa 6/15 dieselpolttoaineen murheista, mikrobi kasvustosta.Kasvusto ei vaadi korkeaa lämpötilaa, kasvusto elää ainakin -50 asteessa. Tieto perustuu siihen, että pitkänmatan lentokoneiden tankeista löytyy vastaavaa kasvustoa, vaikkakin polttoaine on varmasti parasta laatua.
    Kirjoittaja toteaa, ”jos kasvustoa ilmenee, puhdista tankki.”
    Tämä on ainoa konsti päästä ongelmasta eroon.

    jukka

    Onneksi olkoon, toki luovutat veneesi heti kun rahat on tililläsi nostettavissa.

    jukka

    Mielestäni tämä foorumi on tarkoitettu keskusteluun, ei veneen myyntipalstaksi.

    in reply to: STAR BRITE #101903
    jukka

    Ei mennyt päivä pilalle, pesin kyljet jollan ikivanhalla Hempelin pesuaineella. Vinkin perusteella kokeilin pesun jälkeen UNIVERSAL STONE kodin yleispuhdistusainetta kylkien viimeistelyyn ennen vahausta.
    En ollut uskoa tulosta, vene ei varmaan koskaan ole ollut niin pudas.
    Aine on myrkytön, ei juurikaan hio jelkkaria ei ärsytä käsiä eikä saastuta luontoa ja on erittäin riittoisaa.
    Päivässä puhdistaa ja vahaa 10 metrisen veneen kyljet jos jättää p.n puhumisen kavereille.
    Mömmöä saa mm. Motonetin siivousosaltolta, kannattaa kokeilla.

    in reply to: Veneen nimitarrat #101877
    jukka

    Katsastaessani seuramme veneitä varmistan, että pelastusrenkaassa on veneen nimi,mieluiten tussilla kirjoitettuna. Jos intoa riittää voi tietenkin lepuuttimiinkin kirjailla nimen, tussilla, ei niissä mikään tarra pysy.

    in reply to: Patjan tuuletus #101840
    jukka

    Onhan noita, toimii tai sitten ei. Itse tein reilut 10 vuotta sitten seuraavanlaisen tuuletuksen.Patjan alle kasviritiä, vert. Ikea, ja laverin pohjalevyyn noin takapuolen kohdalle reikä noin 10 cm kokoiselle kuulalaakeroidulle tietokoneen 12v. puhaltimelle.Tietenkin pitää varmistaa, että punkan alle tulee korvausilmaa jostain. Puhaltimen teho on noin 150 mA ja se puhaltaa ilmaa patjan alle. Itselläni on puhaltimet keula ja perä kajuutassa tietenkin katkasijoiden ja 1A sulakkeen takana. Pidän puhaltimia aina päällä jos olemme reisussa yön yli, parhaimmillaan ne ovat pyörineet pari kuukautta putkeen. Nyt toinen puhallin on alkanut hieman äännellä, joten olen varalle hankkinut uuden.
    Koko tänä aikana ei ole ollut tarvetta tuulettaa patjoja ja patjat eivät ”uutta” häpeä.
    Sähkön kulutus, 3.6 Ah/vrk/puhallin ei jääkaapin, radion ja lämmittimen lisäksi ole merkittävä.
    Jos kiinnostut voin kyllä kertoa lisää.

    in reply to: Tamd41p #82429
    jukka

    Impellerin vaihto ilman tarkistusta on tietenkin paikallaan, mutta jos tarkistat impellerin kääntämällä jokaisen ”siiven”laidasta laitaan, etkä näe siiven tyvessä mitään säröjä ja jos impellerin vaihto ei ole vaikea suorittaa en näe mitään syytä sen vaihtoon. Öljyt sitä vastoin suosittelen vaihtamaan kerran vuodessa, syksyllä. Autoissakin suositellaan vaihtamaan öljyt xxx kilometrien, tai kerran vuodessa välein. Miksi, öljyyn sitoutuu vettä ja palotilasta tulevia rikki ja muita palamismömmöjä. Vene turbon huollosta en osaa sanoa mitään, mutta autoissa turbo ”huolletaan” vaihtamalla se, kun se hajoaa. Voisin vielä lisätä, että tuollaiseen moottoriin kannattaisi laittaa pakokaasujen ylilämpövaroitin, se toimii nopeammin kuin moottorin vastaava.

    jukka

    Raakavesi, tarkoitan merivesi, suolaista, moottorin jäähdytysveden lämpö ei saa nousta, muistaakseni yli 60 asteen. Mikäli lämmöt nousee yli 60 alkaa suolan vaikutuksesta moottorin syöpyminen kiihtyä entisestään, elikä 40 astetta ei ole huono arvo. PA.n kulutus on hieman korkeampi, mutta siinä kaikki.
    Vielä kysymys, onko varoitusvalon anturi lohkossa ,vai pakoputken ”mutkassa”? Jos anturi on pakoputkessa sillä mitataan ainoastaan pakokaasun lämpötilaa, elikä mikäli pakoputken vesi jäähdytys loppuu varoitusvalo kertoo sen.

    in reply to: Kauden loppu #5453
    jukka

    Onneksi olkoon!

    Kerroppa ihan omin sanoin tuliko, ja kuinka pahoja vierotusoireita tuosta veneettömästä ajasta.

X