Forum Replies Created

• in reply to: Vene-lehti #2846
    lukija

Hei,

itse en ole lukenut Vene-lehteä kuin vasta muutaman vuoden. Tilausjaksoa minulla on vielä jäljellä reilu vuosi. Sen jälkeen en jatkaa enää tilausta. Syy tähän on lehden sisältö ja ulkoasu.

Lehdessä toki käsitellään paljon ”mökkiveneitä”, mutta itseäni ärsyttää moni muu asia. Esimerkiksi joka lehdessä olevat jutut eri lakiasioista saavat mielestäni turhan hyvän paikan lehdestä. Uusimmassa numerossa on esimerkiksi juttu: ”Jokamiehenoikeudella luonnonsatamiin”.

Tällä hetkellä olen ostanut Vene-lehden rinnalla irtonumeroita brittiläisistä lehdistä Yachting Monthly ja Sailing Today. Olen ollut erityisen tyytyväinen Yachting Monthlyn sisältöön. Ei niinkään purjeveneisiin liittyvän sisällön vuoksi vaan esimerkiksi ohjeiden, törmäystestien (Crash test boat) ja yleisen ulkoasun vuoksi. Vene-lehti nyt vaan on niin tunkkainen tuulahdus 90-luvulta. Lisäksi Yachting Monthlyssa on joka kuukausi Me & My boat -juttu, jossa esitellään vanhempi vene ja sen omistaja.

Sailing today:ssa on vastaavasti ostajan opas (Byers Guide), jossa esitellään erilaisia purjehtijan tai purjeveneen varusteita laukuista, navigaattoreihin ja esimerkiksi veneen vedenlämmittimeen. Lehdessä on myös käytetyn veneen testi (Used boat test).

Molemmat lehdet on saatavilla iPadiin, joten lähiaikoina siirryn jomman kumman lehden pysyväksi tilaajaksi. Molemmissa nämä jutut yhdistettynä nykyaikaiseen ja virkästävään sivujen asetteluun muodostavat paremman lehden kuin Vene-lehti. Vastaavia juttuja ei kaikilta osin olisi Vene-lehdessä mahdollisuus tehdäkään pienemmän lukijamäärän (käytettävissä olevat resurssit ja rahat) vuoksi. Kuitenkin luulisi, että Suomessa olisi laadukkaampia veneilijän lehtiä, koska pärjääväthän meidän muoti- ja sisustuslehtemmekin erinomaisesti kansainvälisille kilpasiskoillensa 🙂

lukija

Pitäisi varmaan vaihtaa toimittaja ryhmää, ettei homma mene pelkäksi itsensä viihdyttämiseksi.

X