Volvo Penta nykii korkeammilla kierroksilla

Etusivu Keskustelu Konehuone Volvo Penta nykii korkeammilla kierroksilla

Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 2 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  kippari777 1 kuukausi sitten.

Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #111008 Ilmoita asiaton viesti

    thejohnnyboy
    Osallistuja (Participant)

    Moi! Minulla Volvo Penta sisäperämoottori 250 SP / AQ151. Vuosimalli 1993 ja bensamalli. Vene rupesi nykimään yhtäkkiä keskellä kesää yleensä 2000 kierroksen ylittyessä. Takkusin veneen kanssa ensiksi itse ja nyt vein myös Volvohuoltoon tuloksetta. Alla lista tähän asti kokeilluista tai vaihdetuista osista tuloksetta. Aika masentava homma, kun paljon rahaa mennyt ja edelleen sama vika kummittelee.

    – Katkojan kärki vaihdettu ja säädetty
    – Virranjakajan kantta silmäilty, ei naarmuja jne
    – Pyörijä vaihdettu hetkellisesti, ei auttanut
    – Tulpat vaihdettu
    – Tulpan johdot vaihdettu
    – Puola vaihdettu, vaihdoin samanlaiseen uuteen (Biltema). Voisiko olla liian alitehoinen?
    – Puolalta virranjakajalle menevä johto ohitettu, ei vaikutusta
    – Bensapumppu vaihdettu
    – Vedensuodatin tarkistettu
    – Kaasarin suuttimet tarkistettu
    – Bensansuodatin ohitettu, ei vaikutusta

    Onko kellään ollut samantyyppistä vikaa tai ehdotuksia missä vika voisi olla? Kiitos paljon kaikesta avusta!

    #122393 Ilmoita asiaton viesti

    kippari777
    Osallistuja (Participant)

    Jokohan on vika selvinnyt? Jos ei niin tässä ehdotuksia:
    – polttoaineen saannissa ongelma / vettä tankissa ja aallokossa kiusa ilmenee / polttoaineletku vanhuuttaan pehmennyt niin että imun (alipaineen) kasvaessa sisämitta pienenee ja polttoainetta ei tule riittävästi läpi / polttoaineen siirtopumppu oli jo uusittu mutta onko paine mitattu – siis tuottaako riittävällä paineella / polttoainetankissa roska joka tukkii imuputken osittain
    – jäähdytysongelma, jonka vuoksi kone kuumenee liikaa / impellerin kunto? ja onko irtonaisia kuminpaloja putkistossa / lämmönvaihdin tukossa / näkkiä tai roskaa imuaukoissa (vetolaitteessa)
    – saako kone varmasti riittävästi ilmaa? / konetilan ilmanottoaukot avoinna / ilmansuodatin puhdas?
    – jos kaasutinmallissa on uimurikoho, se saattaa olla takertunut tai akseli kulunut

    Enempää ei nyt tule mieleen

    Terv. kippari777

Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.