Keskustelu

 
Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Marino Rocca / 150 Evari

Viewing 1 post (of 1 total)

Home / Forums / Hytti / Marino Rocca / 150 Evari

  • lyy

    Tämmöinen yhdistelmä tuli hommattua. Tietääkseni aika harvinainen , yleensä nämä ovat sisäperällä. Millaisia kokemuksia Roccasta yleensä, entä olisiko jollain kokemusta jopa tällä perämoottorilla ? En ehtinyt merelle tällä ollenkaan ennen nostoa,joten olisi mukava kuulla asiasta tietävien mielipide…

    Joo,eli tämmöinen tuli hommattua. Nyt on vähän kokemustakin,eikä todellakaan positiivista. On syksystä tähän päivään tullut 21000 euron hankintahinnan lisäksi laitettua yli 5000 euroa tähän vehkeeseen. Osa on tosin telakointimaksua ja myöskin uuden elektroniikan asennusta,mutta iso osa silti pelkästään,että saisi kipon kulkemaan. Pohja käsiteltiin primerista lähtien ja sitten 2-3 kerrosta myrkkyä pohjaan. Vaihdatettiin vähän sinkkiä ja otettiin Evinrudesta testerillä selvää,mikä tekee hälytyksen. Anturi oli irti,korjattiin,ok.
    Kun vene laskettiin vesille,jo kotisatamaan tultaessa oli taas häly päällä,ei tiedä mikä,koska on se valo,joka voi tarkoittaa sataa asiaa. Muutaman kerran silti käytiin vesillä,kunnes älytön bensanhaju pakotti viemään veneen taas telakalle. He tarkistivat yhtä sun toista,ja kytkivät testerin moottoriin. Vettä polttoaineessa kertoi testeri. Vaihtoivat moottorin suodattimen,tässä on toinenkin ennen moottoria. Paatti vuotaa myös vettä sateella hyttiin,tiivistivät etukannen sadevedenpoiston. Vene myöskin sammui aina manööverejä tehdessä. Siihen löytyi syy jenkkikoneiden kummallisesta koneen sammutussysteemistä johtuen. Eli sammuttavat koneen sekunnin osiksi vaihdetta vaihtaessa vaihteiston säästämiseksi. Vanhemmiten kuitenkin sammuttavat koneen kokonaan… No,tämä kytkettiin pois.
    Kuvittelin haettuani veneen telakalta,että nyt on huoleton veneilykausi alkanut. Ei ollut. Kävin ihan vaan ajelulla Aurajoella ja samalla tankkaamassa. Palatessani joelta,alkoi summeri taas huutaa. Koneen ylilämpö,kertoi mittaristo.Ei ollut muovikassia eikä muutakaan koneen alaosassa estämässä jäähytyksen kiertoa. Pikkukierroksilla satamaan ja kotiin itkemään huonoa ”onnea”. Ei muuta kuin kyselemään telakalta arviota impellerin vaihdosta. Ja korostan,etten moiti tässä ollenkaan telakan toimintaa,vaan veneen myyneen Venemaailman.
    Vene myytiin huollettuna,pestynä ja siivottuna,kuten aina heidän mukaansa. Paattia ei todellakaan ollut pesty,oli aivan paskainen. Huollosta ei tietoakaan,sen kertoo jo vikojen määräkin. Veneen toimitushetkelläkään se ei käynnistynyt,akut olivat moro. Se on heille jo traditio. Näin heti veneen nähdessäni,että akut ovat vainaat,eivät kuitenkaan silloin uusineet. Toivat kyllä satamaan sitten yhden uuden akun ja yhden käytetyn.Saatiin paatti käyntiin.
    Soitin myöhemmin heille ongelmasta liittyen paatin trimmeihin. Tulivat oikein kahden äijän delekaatiolla katsomaan. Ajamaan ei menty, tsekattiin rannassa nousevatko vai eivätkö. Toinen sankari katsoi ja toinen painoi nappeja. Katsomassa ollut sanoi kyllä,että toinen nousee, mutta toinen niin hitaasti,että meinaa usko mennä. Eli toimivat heidän mielestään. Asentaessani automaattista trimmisysteemiä jouduin testaamaan näitäkin,ja toinen ei toiminut ollenkaan. Siitä oli magneettiventtiili rikki. Uusin sen ja sitten toimi.Venemaailman edustajien mukaan toimi ilmankin,kummallista. En viitsi jatkaa tätä vikalistaa,koska se jatkuu vieläkin. Sanonpa vain,että jos ostatte venettä Venemaailmasta,miettikää kaksi kertaa. Ehkäpä kuvastaa hyvin meininkiä sekin,että siellä on myytävänä Bella 655. Se on ollut siellä nyt 5 vuotta listoilla. Hinta ei tipu senttiäkään,mutta homeen kasvu tekstiileissä vaan jatkuu,koneen dieselpolttoainejärjestelmän kasvuston kasvu vaan jatkuu,mutta hinta ei laske…Siinä on seisonut samat öljyt koko tämän ajan,eikä mitään muutakaan ole tehty. Toivon vain,ettei kukaan erehdy tätä ostamaan sieltä…
    Tämmöinen virsi tästä nyt tuli,mutta tahdon vain varoittaa kyseenalaisista kaupantekijöistä.

You must be logged in to reply to this topic.

X