Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Hokka-liivit

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

Home / Forums / Masto / Hokka-liivit

• jullella

Terve!

Kyselen kokemuksia Hokka-liiveistä. Vene-lehden testissä lasten liivit tulivat ykköseksi, samat asiat lienevät merkittäviä myös aikuisten malleissa. Vaan entä käytettävyys purjehtiessa? Onko kaulus tiellä? Tuleeko siinä kesämyötäisessä kuuma? Mitä muuta?

Pauli

Tapani Mylly

Kyseletkö siis lasten käytössä vai aikuisten?
    Lapsilla noi on ihan ykköset, pehmeät, mukavat ja turvalliset.

Aikuisista monet on tottuneet käyttämään paukkuliivejä, joiden jälkeen hokkan liivit tuntuu valtavan kokoisilta. Kaulus laskeutuu mun mielestä aika alas selkään, eikä ole yleensä tiellä. Tosin täytyy tunnustaa, että ei mulla käyttökokemusta ihan hirveästi ole, kun yleensä on päällä paukkuliivit. Täysliiveistä lienevät kuitenkin yhdet mukavimmat kuitenkin aikuisella, tosin tietysti kesähelteillä kuumat.

Hokkallahan on muuten myös hihallinen ja turvavaljaallinen versio liivistään, hihat saa vielä irtikin. Messuilla kokeiltuna tuntui todella hyvältä nekin, vois olla kevään ja syksyn kylmillä aika mainiot.

jullella

Moi!

Kysyn aikuisten malleista. Paukkuliivit ovat tietysti käteviä, jos ei veteen joudu, mutta testien mukaan eivät kuitenkaan kai oiken hyviä vedessä. Jonkunlaisen kompromissin joudun siis tekemään, mutta mistä tinkisin ja mihin luottaisin? Täytyy käydä kokeilemassa venemessuilla. Missä päin messualuetta tulet itse olemaan?

Pauli

Tapani Mylly

Mä olen messuilla perjantaina ja lauantaina ensi viikolla. Kiertelen ympäriinsä. Taidanpa muuten aloittaa aiheesta oman ketjun, jos vaikka kävis kahvilla/kaljalla tms jos osutaan samaan aikaan paikoille.

jullella

Moi!

Venemessuilla tuli tehtyä muutamia hankintoja, mm Hokka-liivit. Ne ovat päällä mukavan tuntuiset, mutta tulevan
    kesän kokemuksista myöhemmin lisää.

Pauli

You must be logged in to reply to this topic.

X