Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Moottorin äänieristys

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)

Home / Forums / Konehuone / Moottorin äänieristys

• shakel

Moottorin V-P 2002 äänieristyksenä olevan huokoisen muovin pinnassa oleva kiiltävä suojamuovi on irronnut. Miten se voidaan uusia? Voiko huokoisen pinnan maalata? Mikä maali?

jukka

Varmaan sen voi maalata jollain lateksimaalilla. En usko, että se halpa vaahtomuovi kestää mitään liuotinpohjaisia maalia. Itse korvasin vanhat samanlaiset eristeet uusilla, painavammalla, paremmin ääntä eristävällä materiaalilla, vaihto ei ollut, olettaisin, maalaamista kummemmpi homma.

shakel

Maalaus olisi varmaan helpompi vaihtoehto. Eristeessä on paljon aukkoja, läpivientejä ym. Ahtaat paikat kaiken lisäksi.

JariP

Hei

Mitäs mieltä olette hyvästä äänieristeestä? Vähän epäilyttää nämä Biltema/Motonet äänieristysmatot, laittaako rahan ja sen hemmetinmoisen työn
    hukkaan. Jos haluaisi parasta mitä rahalla purtsikan ahtaaseen konehuoneeseen saa niin mitä se olisi ? Paljon koloja, edestä lähtee portaat ja takaa
    takakajuutan puolelta levvy josta konetilaan pääsee.

Onkos esimerkiksi tästä Eggbox-vana eristeestä kokemuksia?

jukka

Ehkä Bilteman ja Motonetin eristeet kannattaa unohtaa. Mainitsemasi eriste, ainakin paperilla vaikuttaa hyvältä. Se painaa aika paljon, mikä on hyvän eristeen ominaisuus. Jos haluat varmasti oikeaa tietoa, niin soita Nautorille ja kysy heidän mielipidettään hyvästä eristeestä. Olen kerran soittanut sinne kysyäkseni rod vanttien huollosta, sain ystävällisen ja perusteellisen vastauksen kysymykseeni. He jos kukaan tietää hyvän laadun päälle.

JariP

[quote=aragorn;121148]Ehkä Bilteman ja Motonetin eristeet kannattaa unohtaa. Mainitsemasi eriste, ainakin paperilla vaikuttaa hyvältä. Se painaa aika paljon, mikä on hyvän eristeen ominaisuus.

Olen mailaillut tuon Meluton oy tuotepäällikön kanssa ko äänieristeestä. Tuota eggbox tuotetta myy Eterra sekä Motonet. Myös Bilteman luettelosta löytyy kuvan ja tekstin perusteella samannäköistä mutta ei ole sama tuote. Biltema on kuulemma myynyt eggboxia mutta ei nykyään. Tuotetiedot on kuitenkin tuon eggboxin ja tuote jotain muuta!? (Tuotepäällikön mukaan siis)

You must be logged in to reply to this topic.

X