Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Hangonkylän satama

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)

Home / Forums / Ankkuripaikka / Hangonkylän satama

•  Markus

Pääseekö Hangonkylän satamaan purjeveneellä?

Aioin mennä Hangon itäsatamaan elokuun alusa, mutta huomasin, että siellä oli meneillään Poker run. En todellakaan halunnut mennä sen tuomaan ruuhkaan ja meluun. Harkitsin sitten Hangonkylää, kun en ole siellä koskaan käynyt.

Merikortin mukaan sinne menevien veneväylien syvyys on 1,2m. En uskaltanut mennä sinne 1,5m syväyksen veneelläni etenkin, kun meriveden korkeus oli parikymmentä senttiä miinuksella.

Mutta mikä on todellinen tilanne? Voiko Hangonkylään mennä tavanomaisilla purjeveneillä?

Menin sitten Rosalaan, jossa on pieni viehättävä ja (silloin kovalla itätuulella) suojainen satama.

Markus

JiiPeeWee

Hei! Olemme tehneet juuri Poker Run viikonloppuna tuon ratkaisun eli yöpyminen rauhallisessa Hangonkylässä ja kävellen katsomaan hulinaa keskustaan. Pääsee sitten pois, kun siltä tuntuu ??. Erinomainen kalaravintola tuo pikantin lisän mukavaan satamaan, jossa rinnallamme on ollut usein isojakin purjeveneitä. Syvyyslukemaa en pysty antamaan, mutta arvelen sen olevan laiturin päähän ainakin 2 metriä. Asia kannattaa varmistaa kysymällä satamasta.

JiiPee

Markus

[quote=JiiPeeWee;120881]Syvyyslukemaa en pysty antamaan, mutta arvelen sen olevan laiturin päähän ainakin 2 metriä. Asia kannattaa varmistaa kysymällä satamasta.

JiiPee

Olin oikeastaan enemmän huolissani siitä, miten satamaan pääsee, kuin itse sataman syvyydestä. Hangonkylään vievät venereitit on kartassa merkattu 1,2 m:n syvyisiksi.

Markus

Tapani Mylly

Kysäsin, kun oli muutenkin asiaa satamaan.
    Sataman kartoissahan on merkattu enemmän syvyyttä, mutta kuulemma lupaavat vain sen 1,2 metriä koko satamaan. Samaan syssyyn sanoivat, että kyllä heillä on isommallakin syväyksellä käyty.
    En silti itse lähtis kokeilemaan.

pellis

Matalaa on siinä kaislikon puolella lähinnä, kun tullaan sisään. Pysyy hieman lähempänä niitä laitureita sisään tultaessa ja ajaa poijuja myötäillen sinne lastauslaiturille. Lastauslaiturin pohjoispuolellla kun pysyy, niin ei hätää. Siinä syvimmät kohdat kyseisessä satamassa.

LonelyBird

Kyllä sinne pääsee !
    Olen usein käynnyt. Syväys 2.2. Ainoa ongelma on että heillä on varsin vähän vieraspaikkoja.

lyy

Mulla oli aikoinaan vene Hangonkylässä,siis kauan sitten ja moottorivene,mutta kyllä siellä isojakin purjeveneitä on aina ollut ja käynyt. Siellähän on mastonnostotornikin perällä,näkyy kun on tullut satamaan ja katsoo oikealle. Eli en ole sinne koskaan purjehtinut,mutta moni muu on 🙂 En ole kyllä muutenkaan purjehtinut,paitsi että aloitin veneilyharrastukseni reilu 10-vuotiaana optimistijollalla ja sillä purjehdin 15-vuotiaaksi.

Lukija193

Ollaan käyty veden normaalikorkedella. Syväystä meillä 185 cm. Sisään meno satamaan tarkkaa, mutta kaikuluotaimen kanssa varovaisesti onnistuu kyllä. Vieraspaikkoja vain muutama. Kiva paikka muuten.

You must be logged in to reply to this topic.

X