Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Lähtöstressi

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

Home / Forums / Laituri / Lähtöstressi

• Tapani Mylly

Iskipä paha lähtöstressi, kun ei meinannut millään aika riittää valmisteluihin. Kaiken huipuksi autosta hajosi pakoputki, ja nyt pikapaikkaus pärisee ja lemuaa. Millä lomareissulle lähdön paniikin vois välttää?

tagatubos

Tuo ihmismieli on kyllä niin kummallinen, kun loman alku ja loppu saa aikaan stressin.
    Omat valmistelut aloitan pikkuhiljaa, kamojen esille laitolla. Näin huomaan, jos jotain uupuu. Toki emäntä tykkää antaa painavan sanansa, kun kamoja kertyy parin päivän ajan lattialle… määrä tietysti sen mukaan, kuinka pitkä reissu.
    Näin toimien ainakin itse pääsen pikkuhiljaa liukumaan lomalle, kun valmisteluja teen.

Tapani Mylly

Meillä ongelmana taitaa olla vähän sekin, että minä en ole lomalla käytännössä ollenkaan (yrittäjä) ja vaimo tulee töistä lomalle välillä ns. Jalat edellä kantaen. Mutta joo, vois taas ensi kerralla koittaa aloittaa veneen pakkaaminen ja tavaroiden kerääminen vaikka viikkoa ennennlähtöä.

tagatubos

Kieltämättä yrittäjällä tuo tilanne on siitä kurja, ettei edes lomalla ole oikeasti vapaalla.
    Aikanaan myös yrittäjänä, en itse päässyt viettämään lomaa vuodessa kuin max. 2 viikkoa ja samalla jouduin siltikin hoitamaan työasioita.
    Oli noukittava matkalla kaikki pienet ilot siitä, että edes hetkeksi arki oli pois mielestä. Tällaisia hetkiä oli jo ennen varsinaista lomaakin: pakatessa, kun ajatus oli tavaroiden keräilyssä ja suunnittelussa, jolloin mielikuvissa oltiin jo matkalla.

You must be logged in to reply to this topic.

X