Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Lasikuituveneen maalaus

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)

Home / Forums / Telakka / Lasikuituveneen maalaus

• Jussi

Vanha vene on vuosien varrella saanut kylkiinsä pieniä kolhuja ja naarmuja vesilinjan yläpuolisiin osiin. Kolhut on paikattu gelcoatin korjausmassalla, mutta niitä ei saa hiottua aivan huomaamattomiksi. Haluaisin saada sen kunnostettua kiiltävään kuntoon. Mistä löytyy tekijä ja onko kenelläkään kokemusta, mitä maksaa 11 m mittaisen veneen kylkien maalaus?

minä itte

Minulla vuosimallin 1976 fjord 17 sekin oli elämää nähnyt ja maalasin sen hemppelin kaksikomponetti maalilla kauttaaltaan,eli kaikki pinnat ulkoa ja kajuutasta maalatut pinnat . Käry on aivan tajuton vaikka ulkona maalasinkin rullalla.Maali pinta tasoittuu aika hyvin itsekseen toki olin hiennut kaikki maalattavat pinnat ensin.Pakko käyttää koko ajan kunnon hengitys suodatinta. Maalasin veneen kyljen kahdella eri värillä alaosa kylkikumiin asti tumman sininen ja ylös päin siitä helmenvalkoinen väri kansirakenteisiin.Sitte toki piti vaihtaa kumi lista joka oli vaihtanut värinsä harmaaksi luultavasti ollut musta ,nyt ainakin tuli musta uusi reunalista laitettua vene nuoreni huomattavasti ja onhan se tyylikäs kun tuli suomenlipun värit siihen .Veneessä on asennettuna d3 160 moottori ja hyvin liikkuu.
    Väri joskus hämää kanssa veneilijöitä varsinkin lujaa ajettaessa.

minä taas

Maalitarvikkeet tuli tuohon(5,7 m pitkään pakettiin maksaan noin 1000e,mutta siinä on mukana lista ja ohenteet sekä maaliin että ittelle meni kaljaa jonkin verran että sai pölyt huuhdeltua kurkusta.
    Kustannukset voi jakaa useanpaan osaan kun ensin hommaa hionta vermeet.Sitten maalaa ensin alaosan kyljista sitten yläosan ja sitten kajuutan jne.Kaljaa meni suunnittelunkin aikana .Itse voit säästää maalaamalla esim vain alaosan kylkikumiin asti ja juomalla vettä siinä voi kyllä jäädä suuhun vielä työnmakua jota vesi ei huuhtele.>He he.

Put-put mies

Eli omassa veneessäni on sellainen kaksi törmäyslistaa, joiden välissä noin 15-20 cm korkea alue suoraa lasikuitua. Tämä osa on kuitenkin vuosien saatossa alkanut hieman aaltoilemaan. Lisäksi kyseinen osa on maalattu siniseksi, mutta erittäin huonosti. Maali on kulunutta, ja selvästi näkee pensselinjäljet. Viimeistään keväällä olisi tarkoituksena olisi tämä osa tasoittaa ja maalata. Mutta miten?

Onko mahdollista tasoittaa kuitu vain vetämällä päälle Gelcoat kerros esim lastalla (Ensin pitkä lasta vinottain jonka jälkeen vielä pienemmällä). Tarvitseeko pohja hioa ensin, tai jotain muuta toimenpiteitä? Tämän jälkeen ajattelin maalata sen muutamaan kertaan jollain Hemppel-maalilla hienojakoista telaa käyttäen, jolloin maalipinnasta pitäisi tulla tarpeeksi tasainen.

Toimiiko homma noin, pitääkö jotain muuta ottaa huomioon, vai onko jollakin parempi tapa saada homma valmiiksi?

yamarin

Yamaha Centerissä Hempel maalia -40% alennuksella muutama purkki vielä jäljellä!

maukka vee

Missä päin Suomea vaikutat?

Raum

Olisko kokemuksia maalatun lasikuituveneen kyljen myllytyksestä?
    Onko Faregla hiomatahnasta kokemuksia.
    Maali on hankautunut mutta lasikuitu ei ole rikki.

Finmar510

Mulla ainakin toiminut hyvin tuo myllytys Fareglalla. Linkistä löytyy juttua…

Vene

You must be logged in to reply to this topic.

X