Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Kannen hionta ja maalaus

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

Home / Forums / Telakka / Kannen hionta ja maalaus

• Antti Tuomola

Tervehdys!

Olen maalaamassa H-venettäni keväällä kannesta kölin pohjaan saakka. Kölin ja kylkien teoriapuoli on hallinnassa, mutta kaipaisin vinkkiä kannen maalaukseen.

Kun kannessa on liukuestomaalia (jonka valmistusmetodeista tai lisäaineista minulla ei ole pienintäkään käsitystä), niin kuinka sellaisella maalattu pinta työstetään ennen uudelleenmaalausta? Voiko sitä hioa? Syytä poistaa kokonaan? Jos niin, mikä mahtaisi olla paras keino siihen?

Suuri kiitos vastauksista!

walle

Elä ihmeessä poista kokonaan. Tulee muuten jännät paikat kun kansi on märkä ja pitäisi mennä vaikka mastolla käymään.

Mikäli veneesi kantta ei ole tuunailtu enempia muotista irroittamisen jälkeen, on tuo olemassa oleva karhennus suoraan muotista. Olemassa on parikin tapaa tehdä karhennus jälkikäteen.

Työmaalla tehdään karhennus ihan tavalliseen topcoatiin. Sekaan vain sekoitetaan jotain täyteainetta (piituhka tai mikropallo). Turun Terpolista saa kyllä oikeat aineet, kunhan soittaa ja kysäsee. Terpoli lähettää myös kaikki tarveaineet yleensä saman päivän aikana matkahuollolla.

Toinen tapa on tehdä asialliset pohjatyöt. Hioa kansi suoraksi ja maalata päälle jokin valmis purkista tuleva liukuestemaali.

Molempia olen nähnyt ja ehdottamasti paremman ja alkuperäisemmän karhennuksen saa tuolla topparilla.

You must be logged in to reply to this topic.

X