Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Lasikuitu välipohjan korjaus

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

Home / Forums / Telakka / Lasikuitu välipohjan korjaus

• Kimi

Haluan lisätä 2-3 kerrosta lasikuitumattoa vanhaan notkuvaan pulpettiveneen välipohjaan ja myös lisätä vähän painoa veneeseen. Pitääkö hioa puhtaaksi koko pohja että saa pysymään vai tarttuuko hartsi riittävästi karhennettuun topcoatiin. Luin artikkelin vanhan Vatorin korjauksesta mutta tämä ei oikein selvinnyt minulle. Osaako joku vastata?

Marko

Rälläkällä, hiomalaikalla, kaikki maalit pois.
    Niin mä ainaki tekisin.

Risto

Laitoin itse vähän samantapaisen operaation takavuosina. Jos välipohja on karhennettu (ns. liukastumisenestämiseen tarkoitettu pinta), riittää karhennus teräsharjalla, jonka tietenkin voi hoitaa koneellakin. Jo aivan porakoneeseen kiinnitetty pyörivä teräsharja riittää, jos ei käsin jaksa. Sitten vain asetonilla tms.:lla kaikki rasvat ja pöly pois. Ainakin omassani on pysynyt eikä irvistele mistään.

dc

itselläni on ensimmäisenä omana veneenä reilu viisimetrinen parikymmentä vuotta vanha daycruiseri, ja takasohvan edessä maton alla lattia on halkeillut astumisen/hyppäämisen seurauksena.
    sitä on yritetty paikata jollakin kitillä(?) mutta eihän se oikein pidä kulmia kohdallaan vaan aallokossa ajaessa natisee ja kirskuu. mitään palkeenkieliä ei siis ole havaittavissa mutta halkeamia kuitenkin. onko tämän korjaus itse mahdollista, ja onnistuuko juuri lasikuitumattoa laittamalla? osaako joku asiantuntija antaa neuvoja, voiko nitinä ja natina loppua tällä operaatiolla?

ammatti

Hio kaikki pois, ei se kannata harjailla. Sama aika menee.
    Mattoa ja hartsia vaan, niin natinat lähtee.

ei veneseen painoa kannata turhaan lisätä, ei se siitä parane.
    Kuitu se joka vahvistaa!

You must be logged in to reply to this topic.

X