Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Vanha Johnson 6hp reistailee.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)

Home / Forums / Konehuone / Vanha Johnson 6hp reistailee.

• Panze

Olisiko kellään tietoa mistä seuraavanlainen ongelma saattaisi johtua: Minulla on johnsonin 6hp 2-sylinterinen perämoottori 80-luvulta. Kone käynnistyy hyvin ja aluksi saa hyvät kierrokset mutta parin minuutin kuluttua täydestä kaasusta huolimatta kone alkaa hiipua ja vähitellen sammuu. Sitten muutaman minuutin odottelun jälkeen sen saa taas käyntiin ja sama homma toistuu. Olen rassannut kaasuttimen kaikki röörit, lyhentänyt bensaletkun 30cm mittaiseksi, kokeillut rikastinta kaikissa asennoissa. Olisiko idoita mistä vika saattaisi johtua? Tukos vedenotossa/vika vesipumpussa kenties?

aakoo

Voisko ihan kohon neulaventtiilli jumittaa eli käyttää vain yhden kohokammiollisen?
    Tai puola/sytkäboxi pätkii kun lämpenee… kakskymppisissä tätä vaivaa…
    Tai sitten se vedenkiertohäiriö eli ylikuumeneminen, tuleeko juoruputkesta vettä kun kone käy, jos ei niin perä alas ja vesipumpun kumipyörää vaihtamaan…

aragorn

Onhan pensatankin ilmaventtiili varmasti auki. ?

TA

Ilmaruuvi minunkin mielestä syypää. 3,5 heppaisella jäätiin alkukiihdytyksen jälkeen muutamia kertoja ihmettelemää, että mitä nyt, kun hiipuu ja sammuu. aina se ilmaventtiili kiinni…

Panze

Bensapumppu oli rikki, huollettu on ja pelaa!

pena

en tiä mut mulla 35hv 80 luvun ja vaihde kokoajan pakilla.miten saa alakerran auki kaikki ruuvit otettu koneen pohjasta alaspän pois ei tipahda millään.onko kellään niksejä muuta kuin verkon painoksi.

Finnark

Minulla oli sama ongelma Yamaha 8hp:n kanssa. Eli kaikki alakerran pultit oli auki, mutta siitä huolimatta ei irronnut. Päättäväistä vasarointia puupalikka välissä tietenkin, niin lopulta irtosi. Lisäksi pitää irrottaa vaihteiston ”yhdystanko”.

Kippari

Meillä on kerran ollu 20 hv Johnson ja toista ei ikinä tule voi herran jeesus mikä paska se oli! Ei toiminu yhtäkään kesää ilman jatkuvaa remonttia!
    Myy se paska ihmeessä jollekin hyväuskoiselle uunolle ja osta joku muu merkki!

You must be logged in to reply to this topic.

X