Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

 
Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Volvo Penta MD17C öljyn kuumeneminen

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

Home / Forums / Konehuone / Volvo Penta MD17C öljyn kuumeneminen

  • Eki

    EM. moottori on vm. 1979, käytetty arviolta 2500tuntia, siis vasta reilusti ”sisäänajettu”.
    Minulla se on ollut 12v . Sen öljy on mielestäni kuumentunut aina liikaa! Siinähän ei ole öljyn jäähdytintä, mitä nyt öljypohjan kautta jäähtyy. Konehuone on tuuletettu kunnollisella puhaltimella, eikä konehuone kuumene. Asensin öljylle lämpömitarin ja kesällä 2010 kun täällä oli ulkonakin suurimmillaan 36 C moottorin öljy kuumeni 2h ajon jälkeen 100C. Se on mielestäni liikaa. Tiedustelin Volvon huollosta öljynjäähdyttimen asennusmahdollisuutta. Minulle vastattiin ettei kukaan muu ole tähän koneeseen sitä kysynyt.
    Onko kenellä tietoa miksi öljy kuumenee näin paljon,onko se liikaaa, olisiko öljypaineen säätöventtiili mennyt jumiin ja öljypumppu pumppaa täyden paineen varoventtiilin kautta ? Mootorissa on myös öljynpainemittari ja se näyttää 3 bar, paine on ohjekirjan rajoissa.

    aragorn

    Niinkuin sanotaan tieto lisää tuskaa.
    Jos moottorisi on makeavesi jäähdytteinen termostaatti säätelee veden lämpötilan noin 85 asteeseen.
    Öljy on aina kuumempaa kuin vesi, tuo 100 astetta on ihan hyvä lämpötila. Joissain autoissa missä öljyn lämpö saattaisi nousta yli 150 asteen on asennettu öljyn jäähdytin.
    Olet ajellut veneelläsi jo 12 vuotta ilman ongelmia, ei muutakuin nokka tuuleen ja menoksi.

You must be logged in to reply to this topic.

X