Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

 
Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Hyundai s250

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

Home / Forums / Konehuone / Hyundai s250

  • volvia

    Moi,
    Onko kenellään faktaa miten tämä mootori kestää käytänössä?
    Sen vääntöominaisuuksia ym. kehutaan verrattaessa Volvojen ja Mercruiserin koneisiin.
    Jos tällä korvaa esim. hyvän KAD43 Volvon, jolla voi tehtaan ohjeen mukaan ajaa 200rpm alle max. kierrosluvun. (3900-200=3700 rpm). Hyundain max. matkanopeuskierrosluku on 3800-500=3300rpm (lähde Uk:n ja Norjan veneforumit). Tällöin joudutaan luopumaan entisestä matkanopeudesta, vaikka moottori on nimellisesti tehokkaampi.Onko näin?
    Tuleeko Hyundain kanssa lämpö-/luotettavuusongelmia?
    Entinen työkaverini (UK:sta) kertoi, että heidän veneissään nuo Hyundait kesti ýhden kauden. Ne oli vaihdettu 2012 alussa vm -99 KAD44 Volvojen tilalle, joissa oli mittarissa n.9600h.
    Nyt veneissä on Mercruiserin 265hp 3.0TDI koneet. Näistä ei ole enempää kokemusta, koska ovat aivan uudet. Toimivat Andyn mukaan hienosti.
    Onko järkeä ehdottaa vanhojen KAD42-43 ja KAD44 koneiden tilalle tuota Hyundaita? Vai onko esim. Merc 265 3.0 TDI parempi valinta?
    Fakta pohjaista keskustelua toivotaan!

    Ajja

    Veneen nopeuteen vaikuttaa myös potkuri ja merivaihde. Samalla teholla saa saman nopeuden. Maksimitehon ja jatkuvan tehon kierroslukuineen saa valmistajalta, niitä on turha pohtia foorumeilla.

    Suuntaa antava kestävyys koneelle saadaan tehon ja iskutilavuuden suhteella. Mitä enemmän otetaan koneesta ulos, sitä vähemmän se kestää, noin yleisesti.

    volvia

    Joo Faktoja kaipasin. Niitä sain osoitteesta seasall.info@hyundai-saesall.com
    Eli vanhan KAD 43:n tilalle ei kannata laittaa S250S pataa, koska ei pärjää väännöissä alle 2500 rpm:n. Sen yläpuolella kyllä, mutta max. cruising speed suositus oli 3200-3300 rpm. S250S tarjoaa kyllä hienon laakean vääntökäyrän. Hyvä replacement vanhalle 41 Volvolle . Juu ei pohdita tätä sitten enää enempää, ettei foorumi vaan ylikuormitu. Thanks!

    AD41

    Aihe on mielenkiintoinen, itsellänikin oli viime syksyisen moottorinvaihdon yhteydessä Hyundain 250 hp malli harkinnassa. Päädyin kuitenkin toiseen merkkiin ennenkaikkea siksi että Hyundain kestävyydestä raskaassa venekäytössä on vielä kovin vähän näyttöä.
    Edes boatdiesel.com ei pikaisella haulla sisältänyt keskusteluaineistoa jossa olisi selkeästi kokemusperäistä tietoa kestävyydestä.

    Volvon ylimielisen hinnoittelun vastapainoksi olisi hyvä olla tietoa todellisista repowering vaihtoehdoista. Datalehdillä jne. voi spekuloida vaikka maailman loppuun, mutta todellista tietoa ei synny kuin kumulatiivisen kokemuksen kautta. Siksi kannustankin kaikkia jakamaan tietoja moottorien kestävyydestä jne. Eikä pelkästään silloin jos on jotain negatiivista, myös positiivinen tieto on yhtä arvokasta. Eikä pelkästään Hyundain koneista vaan esim. Lombardini, FNM, VW jne. Näitä on kuitenkin jokaista ymmärtääkseni asennettu jonkinverran Suomessakin.

You must be logged in to reply to this topic.

X