Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Omc 5,7->sp280 vetari.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)

Home / Forums / Konehuone / Omc 5,7->sp280 vetari.

• marino7000

Veneeni on 7 metrinen kotimainen liukuvarunkoinen vene varustettuna volvon 146heppasella pentalla.
    Se kyllä liukuu kivasti vaimon kanssa kahdestaan ajaessa, ongelmia tulee kun on tankit täynnä ja pidemmän reissun vaatima kuorma kyydissä. Kohtuu rahaan on kohtuu käyttötunneilla omc 5,7 260hv moottori saatavillani. Mitenkä tuo onnistuu yhdistää pentan sp280 vetarin kanssa? Käsittääkseni välitys passais kun moottorit toimivat suht samalla kierrosalueella.. potkurin valintakin sitten tuottaa päänvaivaa. Vastatkaa tietävät ja taitavat.

omc cobra 5.8/vp 280

tarviit volvon v6/v8 kytkinkopan,vetolevyn, sovitelevyn ja sovitepalan jos haluu itse tehdä.. sovitelevyn (rst/hst) paksuus pitäis olla 15-16mm ja sovitepalan (alumiini) noin 30 mm, noilla mitoilla kytkinkopan rihlattu akseli sopii vetolevyyn!! Niitä on kyllä jossain myynnissä tehdasvalmiita paketteja jotain 300e-500e? Volvon alavaihde välitys ois hyvä olla se 1.61:1 ja isoin potkuri 16×23. noilla pitäis ottaa max. kierrokset!!

omc cobra 5.8/vp 280

niin ja koneeseen erikseen merivesipumpun, koska omc cobrassa on vetolaitteessa vesipumppu..

marino7000

Mieleeni juolahti vielä sellanen asia.. onko liian takapainoinen marino pikkulohko kasin kanssa? Vaihtokauppa vetolaitteineen olisi mahdollinen penta 205hv v6 moottori vetari pakettiin. Vetari on duoprop. Tietenkin minä maksavana osapuolena. Kumpaa palstalaiset suosittelee? Vaikea päättää kun myyjät suosittelee aina heidän omalta kannalta parempaa vaihtoehtoa.
    T:Olli-Pekka

omc cobra 5.8/vp 280

Onko Marinossa takailmanottoaukot fixattu ettei tule vesi sisään jos esim. painavampi moottori? Muuten kyllä takapainoinen tuo vakautta veneeseen ja 5.7:ssa kyllä mehua riittää jos vaan on kunnossa?! Helpompi kyllä ois laittaa toi volvon paketti, pääset helpommalla.. Mikä dp vetari? esim. jos on 280/290 duoprop ni vielä helpompaa, ei tarveis peräpeilin vetarin reikääkään muuttaa.. ja eiköhän tuo 205 hp:kin liikuta myös ihan mukavasti ja tarpeeksi.. 🙂

marino7000

Ilmanottoaukot olen itse aikanaan fiksannut marinon muutossarjalla. Jenkkiautoilijana kiinnostaisi kyllä tuo kasi enempi. Onko siinä sittenkään kutosen ja kasin välillä kauheaa painoeroa? Elikkä tämän perusteella menis omaan kilpeeni 280-290 dp vetari! Se tekee asiat vielä monimutkaisemmaksi. Olisiko dp vetari ja omc 5,7 sittenkin oikea valinta. Onko siitä dp vetolaitteesta niin suuri hyöty että kannattas?

omc cobra 5.8/vp 280

kalliit potkurit ja jollei muuta hyötyy niin vene kulkee suoraan.. ei oo dp:stä hajua sen enemp.

You must be logged in to reply to this topic.

X