Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

 
Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Volvo pentan hinnat

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)

Home / Forums / Konehuone / Volvo pentan hinnat

  • vp man

    Onkohan kate kohdallaan kun sisäperädiesel D3-220hv maksaa 38 920e eikä sisällä potkureita eikä kaukosäätöjä.
    Volvo S60 auto samalla moottorilla (sama tehoversio) maksaa ilman autoveroa,mutta sisältäen alv. 32 200e ja autoveronkin kanssa 39 745e
    Autossa 163hv ja 215hv hinta ero 2200e
    Pentalla 170hv ja 220hv hinta ero 7080e
    ????? Eli hullu se joka maksaa,,Pitäisikö tästä nostaa isompi äläkkä, jotta pentalla tulisivat järkiinsä?

    pentoosi

    Kannatetaan!

    Veneilijän satanen on normaali-ihmisen tonni, sanotaan, mutta siitä huolimatta olen itsekin ihmetellyt samaa. Ja kyllä, kyllä tiedostetaan, että volyymit ovat huomattavasti pienemmät kuin autoteollisuudessa…

    Tosin, eivät varustamot tuollaisia hintoja maksa sisäänostoissaan. Eikä VP ole hinnoissaan yksin, sillä muiden valmistajien (Yanmar, Mercury-VW) koneet ovat vastaavalla tasolla.

    vp man

    Tässä vielä faktaa , ostin 2005 uuden KAD32 eli 170hv koneen ,listahinta oli 24 8ooe.
    Kyseinen kone tehty vain marine käyttöön , eli tuotantokustannukset ”korkeat pienen voluumin takia” .
    Autohinnastossa vuoden 2006 volvo S60 163hv dieselillä(sama kuin nykyäänkin ja pentallakin tämä kone) 45 250e tosin autovero oli tuolloin korkeampi eli n.10-11te.
    auton hinta tuolloin alvin kanssa ilman av. oli n. 34 000.
    Auto oli siis 9200 euroa kalliimpi kuin KAD32.
    Ja tänään penta on siis 6700e kalliimpi kuin auto , vaikka käyttää auton suurivoluumista moottoria.
    Ihan turha on maahantuojan itkeä lämmönvaihtimista yms. lienee autoissakin jäähdyttimet , vaihteistot, akselistot ja ilmastoinnit?

    vp man

    Tässä vielä faktaa 2012 usa hinta D3-220 dps paketille 21 945 dollaria eli 1,25 kurssilla
    17 550e , joten siellä voi ostaa kaupasta tasan tupla koneet kun euroopassa saa samalla rahalla vain yhden. Niin ja onhan kone roudattu jo ruotsista jenkkeihin, lienee kalliimpaa kuin vikingin lautalla lahden yli ? RST potkurit usa 1400 taalaa eli 1120e ja täällä 2100e.
    Että näin meillä EU:ssa.

    vp key user

    Kiitos havainnollisista esimerkeistänne! Itsellä KAD32P ja tunnit koneella ja vetolaitteella vasta alle 250. En tosiaankaan vaihda nykyhinnoilla ikinä VP D-sarjan koneisiin (paitsi D6 jos joskus on sen kokoluokan aidolle merimoottorille tarvetta ja toisaalta varaa siihen), noilla hinnoilla Yanmarilla ja muillakin on ihan laadukkaita laitteita kaupan.

    Tosin esimerkiksi ”italowesterneihin” en ihan ekana uskaltaisi hurahtaa, en vaikka sinänsä pakettiautoissa kestäviä ja vahvoja ovatkin. Onkos kellään kokemuksia näistä veneessä?

    Ajja

    Kun aikoinaan vaihdoin koneet, sain 30 pinnaa alennusta listahinnoista. Listahinnat on ilmeisesti tarkoitettu jälleenmyyjiä, remonttipajoja ja veneenrakentajia varten. Se kone myy parhaiten, mistä välikäsi tienaa eniten.

    Kippari

    Jenkeissä on myös vetolaitteiden ja moottorien käyttö ikä yli puolet lyhyempiä suolaisemman meriveden ansiosta joten silläkin on osuutensa hintoihin!
    5 vuotta jenkeissä käytössä ollut vetolaite näyttää siltä kuin olisi ollut meressä jo 10-15 vuotta suomessa! Olen muutamia5vuotiaita jenkki tuonti veneitä nähnyt ja niissä on jo moottorin sähkötkin syöpyneet kauhean näköisiksi!

You must be logged in to reply to this topic.

X