Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Näkkien poisto vetolaitteesta/ perämoottorista?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

Home / Forums / Konehuone / Näkkien poisto vetolaitteesta/ perämoottorista?

• kake74

Jos tänne aloittaisi keskustelun näkkienpoistosta.

Mikä aine toimisi? Itsellä ensimmäinen sisäperämoottorillinen vene, ennen ollut perämoottorillisia joissa saa koneen ylös vedestä mutta perävetolaitettahan ei saa nostettua pinnan yläpuolelle ja näkkejä syntyy.

StarBriten EZ-OFFia olen nyt käyttänyt ja on kyllä tehokas mutta ei taida tehdä hyvää vetolaitteelle? Vaikuttaa syövyttävän maalit siitäkin vaikka kuinka yrittää huuhdella vedellä perässä. 🙁 . EZ-OFFissa on suolahappoa Kipparilehden testin mukaan. Olisikohan joku fosforihappo tai muu parempi/ vähemmän ilkeä maalatulle alumiinivetolaitteelle?

skeppare

Tarkoitatko, että alkup. maali lähtee ”vesilinjan” yläpuolelta vai myrkkymaali alapuolelta?

Itse olen käyttänyt Starbriten Zebra & barnacle removeria (meniköhän nimi oikein…) vesilinjan YLÄpuolelle. Ainakaan Bravossa ei ole maalipinta kärsinyt. Vesilinjan alapuolellehan ei näkkejä tulekaan, jos on joka kevät huolehtinut myrkkymaalauksesta.

kake74

vesilinjan alapuolelta maali irtoaa. Ainakaan minulla mikään osa vetolaitteesta ei ole vesilinjan yläpuolella vaan se on siis kokonaisuudessaan veden alla jatkuvasti.

Ja vetolaitettahan ei ole myrkkymaalattu.

Tässä puhun siis ainoastaan vetolaitteesta, muu vene (lasikuitu) ei ole ongelma näkkien poiston suhteen.

You must be logged in to reply to this topic.

X