Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Volvon potkurien syöpyminen

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

Home / Forums / Konehuone / Volvon potkurien syöpyminen

• kendahl.dahl@gmail.com

Paljon ilmeisesti uusien volvojen lejeeringipotkurien syöpymisongelmia, onko kokemusta ?

laske perää

vetolaitetta trimmattava jos ei auta kokeile toista erillaista potkuria

Wellcraft Excalibur 38

Mulla sama ongelma, D6/DPH nibral potkurien kanssa. Ongelma ilmenee, jos ajat kovempaa vauhtia. Ongelmana on se, että noihin ei saa muita potkureita kun noita Nibraleja. Volvon mukaan kestää 45 solmuun saakka, mutta täyttä BSää, itse ajan noin 40 solmun matkavauhtia ja 40 tunnin jälkeen lavat irtoamassa.

Olen korjaillut jälkiä epoksin kanssa, kun ei huvita ostella 50 jälkeen 4 tonnin potkureita.

utelias

Kun googlettaa sanoja lejeering= seos ja nibral= seosmetalleja, viimeksimainitussa ainakin alumiini on yksisen osa, alumiinistahan kuparipitoinen myrkkyväri tykkää kuin hullu puurosta, syöden kaiken…. ei muuta kuin terveisiä rusetille.

Lejeering seos, jos on oikein valittu veteen upotettuna sähköparinsa ansiosta tuottaa puhdasta vettä ja vetyä, sopii pitkänmatkan veneilijälle, mikäli moottori on vielä vetykäyttöinen. Aattele, puhdasta juomavettä ja ilmaista menokaasua.

spesialisti
    Alkuperäinen kirjoittaja: Wellcraft Excalibur 38
    Mulla sama ongelma, D6/DPH nibral potkurien kanssa. Ongelma ilmenee, jos ajat kovempaa vauhtia. Ongelmana on se, että noihin ei saa muita potkureita kun noita Nibraleja. Volvon mukaan kestää 45 solmuun saakka, mutta täyttä BSää, itse ajan noin 40 solmun matkavauhtia ja 40 tunnin jälkeen lavat irtoamassa.

Olen korjaillut jälkiä epoksin kanssa, kun ei huvita ostella 50 jälkeen 4 tonnin potkureita.

Tuo suurien nopeuksien kavitoinnin poisto onnistuu melko varmasti, mutta tapaus pitäisi ensin tutkia ja selvittää mistä syystä (syistä) johtuu… onko sinun vene missäpäin?

You must be logged in to reply to this topic.

X