Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Mercury 115 vs Evinrude E-tec 115

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

Home / Forums / Konehuone / Mercury 115 vs Evinrude E-tec 115

• kuuppa

Kumpaa suosittelisitte 6,7m veneelle(max.115hv) painoa 1250kg, venettä käytetään pääsääntöisesti uisteluun ja matka-ajoon, mitään nopeusennätyksiä ei olla tekemässä. Onko kulutuksista ja huolloista omakohtaisia kokemuksia ja huollon hintoja? Onko kestävyyksissä isoja eroja? Entä uistelunopeus? kuinka evikka pelaa uistelupuuhassa? Itse moottorien hinnat on samaa luokkaa sillä ei ole niin suurta väliä.

dalla

osta mercury ja olet tyytyväinen.

motorman

Osta Evinrude ja olet tyytyväinen.

dalla

Osta molemmat.

skyde

Itse olen ajellut 115 E-Tecillä vuodesta -07 n. 350h Buster XL:n kanssa ilman pienintäkään murhetta. Uistelen satunnaisesti, enkä ole havainnut ongelmia koneen käynnissä enkä missään muussakaan. Saalista tosin olisi voinut tulla runsaammin ;). Kulutus tuossa paketissa matkavauhdilla yksin ajellen liikkuu jossain 0,7-0,8 l/mpk välillä GPS robotin mukaan (n. 25 solmua robotin mukaan taloudellisinta kyytiä). Uistellessa vauhtia 19″ rusetilla pyrkii olemaan yläkanttiin, mutta jarrupussilla se hoituu. Uistelukulutus pyörii samaisen robotin mukaan 0,5-0,6 l/h. Huoltohinnathan on liikekohtaisia, eikä tuossa liikoja ole huoltamista. Ohjeiden mukaanhan juuri mitään ei tarvitsisi tehdä kuin kolmen vuoden välein, mutta normaalit perussetit olen teettänyt joka syksy ja 200 €:n luokkaa ne on olleet.

You must be logged in to reply to this topic.

X