Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

 
Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Mercury 25/30hv Fourstroke efi

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

Home / Forums / Konehuone / Mercury 25/30hv Fourstroke efi

  • Make

    Moikka tietääkö kukaan mitenkä tosta 25hv mallista sais ton täysverisen 30hv koneen kun noi ovat aivan samoja koneita tosta 30hv koneesta on vain jotenkin kuristettu 25 hevosmaiseksi malliksi ja toi 25hv malli ois 1000€ halvempi.

    Ville

    Juuri tosta koneesta ei ole tietoa, mutta kyllä homma menee aika pitkälti niin, ettei viritys ruiskukoneeseen onnistu. Vaikka kone muuten olisi ihan sama, on elektroniikkaboksi erilainen. Ja se taas ohjaa polttoaineensyöttöä.

    Jos jostain saisi 30-heppaisen boksin, homma olisi ok, mutta kysypä hintaa maahantuojalta. Se boksi maksaa toista tuhatta euroa eli enemmän, kuin pienemmän ja suuremman koneen hintaero on.

    Tuohan on törkeä markkinajippo, mutta niin ne vain tekevät kaikki nykyisin, ei pelkästään Mercury. Tehtaat siis hinnoittelevat hevosvoimia, eivät itse tuotetta. Kummankin valmistaminenhan maksaa ihan yhtä paljon, mutta tehokkaammasta nyhdetään enemmän rahaa meiltä kuluttajilta.

    Virittäminen onnistui joissain kaasarikoneissa, mutta kaikissa ruiskuissa homman saa käytännössä unohtaa.

    Veneilijä

    Olen samaa mieltä Villen kanssa. Mekaaninen toimenpide on hyvin yksinkertainen eli poistetaan kuristus. Tämä onnistuu helposti. Ongelmaksi sitten tosiaan muodostuu tuo ECU-boksi. Epäilisin, että parhaimmillaan ilman boksin vaihtamista pääsee siihen tulokseen että kone ei meinaa käydä oikein kunnolla, koska esim. polttoaineen syöttö ym. ovat pielessä. Tehtaat ovat ajatelleet tämän asian takuuvarmasti siten, että se ei tule onnistumaan kunnolla ilman.

    On todellakin törkeää, että täysin samasta raudasta joutuu maksamaan erilaisella päivityksellä aivan eritasoisen hinnan, mutta tälle ei taida kuluttaja voida mitään.

You must be logged in to reply to this topic.

X