Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Käytettyjen veneiden hinnat

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

Home / Forums / Masto / Käytettyjen veneiden hinnat

• henkku

Olen ostamassa ensimmäistä purjevenettä ja olen katsonut erilaisia vaihtoehtoja. Kokoluokaltaan veneen tulisi olla yli 32 jalkaa. Pystyykö Suomessa myynnissä olevista veneistä tinkimään hinnasta ja jos pystyy niin kuinka paljon?

Ulkoimaisella Cruisers Forumilla on käyty keskustelua käytettyjen veneiden hinnoista. Osan mielestä veneissä on ylimääräistä 25-40 % ja tingittävissä. Lisäksi muutamien kommenteissa todetaan, että tässä taloustilanteessa hinnasta voi tinkiä hyvin. Onkohan tämä vaikuttanut Suomen käytettyjen veneiden markkinoihin?

http://www.cruisersforum.com/forums/f47/how-to-price-a-boat-71114.html

aragorn

Heippa Henkku

Nyt, jos sinulla ei ole ennestään kokemusta purjeveneistä, niin älä missään nimessä osta noin suurta venettä. Paras ystäväni, joka pitää purjehduskoulua vastaa, niille oppilaille jotka ovat hankkimassa ensimmäistä venettään, niin pieni kuin mahdollista.
    Esim. H tai joku muu ensimmäiseksi pariksi kolmeksi vuodeksi, miksi, sen painoinen vene on helpompi, kuin 4- 5 tonnia painava vene sovittaa vieras- satamassa kahden miljoonaveneen väliin kovassa sivutuulessa.
    Itselläni ensimmäinen vene painoi tonnin verran, ajelin sillä 5 vuotta. Seuraava veneeni painoi 2.5 tonnia, sillä ajelin 15 vuotta ja nyt viimeiset 10 vuotta veneeni paino on 5 tonnia, 33 jalkaa. Vieläkin aina silloin tällöin tulee tilanteita, että pitää olla kieli keskellä suuta rantautuessa.
    Tänä kesänä, harmikseni on sattunut kaksi tapausta joissa olen ollut osallisena, kummallakin kerralla veneeni on ollut laiturissa ja huonon kokemuksen omaava ison veneen omistaja on aiheuttanut minulle vaurion, kummassakaan tapauksessa mielestäni olosuhteet eivät olleet, juurikaan tyyntä kummemmat. Jälkimmäinen sattui Hangossa, huoltoaseman pitäjälle tuhistessani tapahtunutta hän lohdutti minua, ettei tapaukseni ollut pahimmasta päästä, veneeni on tällä hetkellä telakalla korjattavana.
    Mitä yritän sanoa, hankikaa, en nyt tarkoita sinua kokemusta.
    Sinulle Henkku, apteekki taitaa olla ainoita paikkoja jossa voi olla vaikea tinkiä.

d35

kyllähän käytettyjen purjeveneiden hinnat ovat tulleet jo nyt alas Suomessa. Jos sinulla on vielä esim vanhoja Vene-lehtiä, niin siitä sen hyvin näkee. Kyllä Bavariat, Hanset ja Delphiat ovat tehneet asiansa.
    Tuosta tinkivarasta kai on kenenkään paha sanoa mitään. Ihan on case-by-case, mutta kyllä lähtöhinta on aika metsässä ollut jos nyt vaikka 40% voi tinkiä. Etenkin tuon kokoluokan (32) veneissä tinkivara on varmaan pienempi. Isommissa enemmän.
    Riippuu myös myyjän tilanteesta. Konkurssipesistä voi saada halvalla tai jos yksityisellä on muuten kiire myydä. Työttömyys esim edessä.
    Ulkomailta saa varman halvemmalla, mutta minkä kuntoisen? Kyllä siellä ilmasto ja käyttö ovat vähän eri tasoa kuin meillä. En hakisi Itämerta kauempaa.

You must be logged in to reply to this topic.

X