Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Kumpi Walker Bay?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

Home / Forums / Masto / Kumpi Walker Bay?

• Vaari

Harkitsen Walker Bayn hankintaa pienelle järvelle, jolla voisin opettaa 4- ja 6-vuotiaita pojanpoikiani purjehtimaan ja jolla voisin itsekin vähän leikkiä järvellä. Kumpi soveltuu paremmin, pienempi (WB8) vai suurempi( WB10). Mahtuuko pienempään aikuinen ja lapsi samanaikaisesti. Onko kellään kokemusta?

Effu

Minulla on ollut purjeveneen jollana WB8 neljä vuotta. Saimme kokeilla myös purjeita, mutta kyllä se on aika ahdas aikuiselle. Aikuiselle ja lapselle yhdessä varmaan todella ahdas, emme edes kokeilleet. Hanki myös rib, jolloin kantavuus paranee eikä jollaa saa nurin. Ribin kanssa jolla kantaa kolme aikuista.

WSW 8m/s

Minulla on kolme ala-asteikäistä poikaa ja saaristomeren mökilläni on nyt ollut vuoden verran purjevarustuksellinen WB10. Aikuinen ja lapsi mahtuvat oikein hyvin seilaamaan, viime kesänä harjoittelin aina yhden pojan kanssa kerrallaan yhdessä ja tänä kesänä treenit jatkuvat. Kohta pojat menevät varmaan jo omatoimisesti.
    Maksoin itse uudesta jollasta purjevarustuksen kanssa viime kesänä liikkeestä ostettaessa 1800€. Mielestäni tein hyvät kaupat.

Mukava ja eloisa jolla, ei mikään kisavehje, mutta johdonmukaisesti seilaava ja hauska vene. Purjepinta-ala suhteessa jollan kokoon ja painoon on melko suuri. Purjehtimisen perusasiat oppii väkisinkin ja hauskasti.
    Suosittelen nimenomaan tätä isompaa versiota. WB 8 on sen verran pieni, että sitä ei mielestäni kannata hankkia kuvailemaasi käyttötarkotukseen. Edellisen kirjoittajan mainostama rib -reunus ei ole mitenkään välttämätön, tästä saa toki olla eri mieltä.

You must be logged in to reply to this topic.

X