Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Kokemuksia Marino 7000 -veneestä

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

Home / Forums / Hytti / Kokemuksia Marino 7000 -veneestä

• JayEll

Millaisia kokemuksia arvon kanssaveneilijöillä on Marino 7000 veneestä, vuosimalli muistaakseni -87. Moottorina 180 hepan Mercruiserin diesel, joka on puolestaan 91 vuosimallia..

Veneeseen tehty huoltoja vetolaitteeseen (uusi kilpi / potkuri) ja moottori tarkistettu / huollettu viimeaikoina. Mitkä ovat tuon mercruiserin tyypillisimmät viat + millainen varaosa saatavuus tuollaiseen on? Jollen väärin katsonut, niin koneen ilmanotto oli tuossa ainakin korjattu, lienee ollut se vaarallisin vika mitä tuossa mallissa on ollut.

Vene oli muuten hienossa kunnossa mutta sisutuksen puupinnat ovat auringon vaikutuksesta jonkin verran kuluneet, niiden korjaaminen nyt ei ole mikään ameerican temppu.

Ajatuksia, ideoita, varoituksia?

Kiitos ja hyvää venekesän odotusta B)

Ajja

Tuollainen vene upposi varalaidan vähyyden vuoksi.
    Vettä pääsi konetilaan ilmanottoaukoista. Jos taidot riittää, aukot kannattaisi siirtää toiseen paikkaan. Jos ryhdyt hommaan, niin ota huomioon, että kone tarvitsee yllättävän paljon ilmaa käydäkseen kunnolla.

http://www.turvallisuustutkinta.fi/Satellite?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&SSURIapptype=BlobServer&SSURIcontainer=Default&SSURIsession=false&blobkey=id&blobheadervalue1=inline;%20filename=tba2s91u5zzpp.pdf&SSURIsscontext=Satellite%20Server&blobwhere=1330439887888&blobheadername1=Content-Disposition&ssbinary=true&blobheader=application/pdf

Grand Sturdy

Hei,

Omistin 2005-2008 vuosimallia 1990 Marino 7000. Veneessä oli Volvo Pentan 120 hv dieseli.
    Minulla on marsusta pelkästään hyviä kokemuksia. Vankkarakenteinen ja kokoisekseen varsin merikelpoinen vene. Minulla ei ollut 4 vuoden aikana veneen kanssa mitään varsinaisia ongelmia. Ainoastaan hallintalaitteesn ja koneen välissä oleva kaapeli alkoi vihoittelemaan mutta sekin hoitui voitelulla. Tuota ilmanottoaukko-ongelmaa minullekin touhotettiin aikanaan mutta olin asiasta yhteydessä Marinon tehtaalle. Ainakin omassa veneessäni tarpeelliset muutostyöt oli aikanaan tehtaan toimesta suoritettu ja vene oli näin ollen täysin turvallinen. Asia on helppo varmistaa soittamalla tehtaalle.

Mercruiserin koneesta minulla ei valitettavasti ole kokemuksia.

prmaki@nic.fi

Ihana vene. Ei iso, mutta idyllinen ja taakse kannattaa tilata biminikate. Kulkee trailerilla, keulaluukusta voi lastata lapset ja koirat. Säilytystilaa vähän, tosin patjojen alla sitä on vaan tulee vähän käytettyä, kaappi olisi kätevämpi. Uimataso toimii yhdessä takatilan kanssa loistavasti. Hyvät kaiteet helpottavat turvallista kulkua vesillä. Oma vene on -89 eli uudemmalla sisustuksella, olisikohan perän leveyttä muutettu myös -87 jälkeen kantavammaksi?

You must be logged in to reply to this topic.

X