Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

MV-Marin 6600FC -kokemuksia

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)

Home / Forums / Hytti / MV-Marin 6600FC -kokemuksia

• JP

Olen tässä jonkun aikaa miettinyt kabiiniveneen hommaamista. Ensin ajattelin Bella 652:sta, mutta venemessuilla tutustuin MV-Marin 6000 FC -veneeseen ja siitä tuli tämän hetkinen suosikkini. Erityisesti taka-kajuutta tuntuu loistavalta verrattuna Bellaan.

Haluaisin kuulla muiden kokemuksia kyseisestä veneestä. Erityisesti kulutus ja ajo-ominaiduuset kiinnostaa. Esittelijä lupaili kulutuksen 135hp veradolla olevan noin 20 litraa / tunti. Mahtaakohan pitää paikaansa? Myös muut kokemukset kiinnostaa. Mikä on hyvää, mikä huonoa?

Kiitoksia vastaajille jo etukäteen!

Drunkensailor

MV-marinissa on erillinen WC. Se tulee arvoon arvaamattomaan, kun jollain tulee tarve sinne kesken ruokailun. Vrt. Bella: pöydän vieressä istuimen alla. Takakajuutta on hyvä olla jos lapsi(a) perheessä, tai tulossa.

Satamassa esittelyvenettä katsellessani, pidin kyllä MV-Marinin tilankäytöstä. Itselläni oli silloin Bella 7000, enkä kadu vaihtoa toiseen merkkiin. Bellalla on taipumus saada aikaan koloja, mihin katoaa tavaroita, mitä ei saa takaisin muuten, kuin rikkomalla paikkoja.

Nämä siis mielipiteitä ilman oikeita kokemuksia ko. veneistä, mutta tiedän mitä mukavuudenhalussani arvostan.

Jareta

Tuntikulutus on aika huono mitta varsinkin kun ei kerro nopeutta. l / mpk on parempi. Uleensä vaan mietitään, jos menen esimerkiksi porkkalaan yöksi, paljonko gasoa edestakaiseen matkaan kuluu. Varmaan myyjä kuitenkin tarkoitti matkanopeudella joka tarkoittaiswi n. 1 l / mpk.

MV6600

Itselläni MV-Marin 6600 vm.2007 135 veradolla. Olen ollut tyytyväinen pakettiin. Hankinnan ratkaisi järkevä hinta, läpikuljettavuus ja takaosan makuutilat.Pieniä ongelmiakin on ollut takaoven kanssa. Sadevedet pääsee jostain valumaan sisään. Olen ollut yhteydessä valmistajaan. Nähtäväksi jää saadaanko kuntoon…

veneilijä

Jep tuli kyseinen vene ostettua vuosi sitten eikä ole tarvinnut katua!Ostin veneen käytettynä 150h ajetulla 150hp Mercury Optimaxilla.Kulutus Navmannin kulutuskäyrän mukaan 1,2l/mpk.Tällöin matkanopeus 20-25 s.Tällöin myös takakuomu on ollut käytössä.Mitä käyttöön tulee on mukavan tuntunen ajaa ja ottaa aallot mukavasti kunhan muistaa järjellisen kaasun käytön.Lisätrimmejä olen käyttänyt vasta n.6-8m/s olevassa sivutuulessa.Venehän on varsinainen tilaihme,muistaen kuitenkin että vene on vain vajaa 7 metrinen.Jos on paljon porukkaa niin keskikäytävä rajoittaa hiukan veneessä liikkumista.Lisää hyvää tietoa veneestä Venemestarin testissä tai Kipparin 9/10 numerossa kannattaa Googlata.Ei kun ostamaan kesä tulee pian???!

jamariini

Ota vertailuun myös Yamarin 68 cabin…siitä on kokemusta yhden vajaan kesän verran. Toimiva ja ennenkaikkea tyylikäs vene. Kulutus on 20-22 solmun matka-ajossa n.1,1 litraa/mpk (Yamaha 150hp)

Harkinnassa oli myös aikanaan tämä MV-marin, mutta Yamarinin laatuvaikutelma ratkaisi valinnan.

You must be logged in to reply to this topic.

X