Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

 
Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Yamarin DC 76/68

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)

Home / Forums / Hytti / Yamarin DC 76/68

  • 40kn

    Muistaakseni mm 21WA oli se surullisen kuuluisa malli jota mollattiin laatuongelmista. Tehdas teki muutokset ja antoi veneen uuteen kojoon, jossa sitä sitten räpättiin oikein kunnolla -ja ongelmitta. Laatuhan tulee kiiltävien pintojen alla tehdyistä ratkaisuista…

    Muistaakseni 21WAe (sisäperämoottorilla) olisi tulossa lähiaikoina jonkin venelehden seuraavassa numerossa testiin -ettei olisi peräti Kippari.

    Onko HT-veneissä ilman peräpyörteilyä, joka vaikuttaisi märkyyteen ajettaessa? Muistelen kuulleeni sellaista debattia ja itsellä ei kokemusta muusta kuin yhden A23HT:n kyydissä olleena neljä vuotta sitten. Mieleen jäi kauhea mökä ja se, että kone oli liian pieni (liukuun lähtö oli aika verkkaista, vai oliko se majesteetillista).

    Jos nyt sen verran buffaan tuota Y76sta, niin sen sisätilat ovat kieltämättä yllättävän avarat- se pistopunkka on hyvä (ta)varatila. Miinuksena mainittakoon vessaratkaisu, eriö on aina eriö. Ja mitä isompi DC sitä isommat rättisulkeiset…
    Miksei veneisiin olla lähdetty tekemään automaailmasta tuttuja ”rättikatto”-rakenteita? Nappia painamalla 20 sekunnissa avoautosta kovakattoinen. Avot, siinä olisi ratkaisu monen ongelmaan. Vastaus lienee kustannus: vrt Volvon meridieseleiden hintaa vaikkapa V70:n hintaan. Merimoottorin hinnalla saa auton, jossa käytännössä sama kone… Näin myös VW diesel.

    Ja mitä tulee veneen koon aiheuttamiin kustannuksiin, niin talvitelakointi, mahd nostot jne ovat aina hieman dyyriimpiä mitä isompi paatti. Ja oliko tarvetta trailerikuljetus mahdollisuudelle?

    Epe

    Lähtökohtana on että Y76 on kauniin kelin vene. Mutta sillä kyllä pärjää melko mukavasti vaikeissakin olosuhteissa. Kun aallokko nousee noin 2 metriseksi joutuu kyllä matkanopeutta tiputtamaan jonkun verran, tietenkin tuulen suunnasta riippuen. Pressun kanssa kun on muutaman viikon pelannut se alkaa käydä kuin tanssi. Vaimon kanssa se saadaan päälle noin kahdessa minuutissa, samassa ajassa se menee myös nätisti piiloon koteloon, jota itse ostohetkellä vähän epäilin. Sateella ajaessa ikkunat tahtovat mennä hikeen, eli joku puhallin olisi hyvä tuulilasille olla. Ja se keulapotkuri, kuinka on ennen tullut millään toimeen ilman sitä. ; ) Kaiken kaikkiaan laatupeli jota uskallan lämpimästi suositella.

    Epe

    Lähtökohtana on että Y76 on kauniin kelin vene. Mutta sillä kyllä pärjää melko mukavasti vaikeissakin olosuhteissa. Kun aallokko nousee noin 2 metriseksi joutuu kyllä matkanopeutta tiputtamaan jonkun verran, tietenkin tuulen suunnasta riippuen. Pressun kanssa kun on muutaman viikon pelannut se alkaa käydä kuin tanssi. Vaimon kanssa se saadaan päälle noin kahdessa minuutissa, samassa ajassa se menee myös nätisti piiloon koteloon, jota itse ostohetkellä vähän epäilin. Sateella ajaessa ikkunat tahtovat mennä hikeen, eli joku puhallin olisi hyvä tuulilasille olla. Ja se keulapotkuri, kuinka on ennen tullut millään toimeen ilman sitä. ; ) Kaiken kaikkiaan laatupeli jota uskallan lämpimästi suositella.

    Lapatus

    Jos kunnon paatin haluat niin osta XO 24. Minulle itsellän Buster Magnum + Yamaha 225 ja Aq 23HT + Vp Kad32.

    Aq hyvä ajettava ja tiloiltaan mainio, mutta huonot puolet ovat juuri rungon ”räminät”
    Kone on kyllä riittävä (jaksaa nousta plaaniin 8 aikusen kanssa)

You must be logged in to reply to this topic.

X