Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Bella 530 Ht

Viewing 14 posts - 31 through 44 (of 44 total)

Home / Forums / Hytti / Bella 530 Ht

• toni
    Alkuperäinen kirjoittaja: toni
    Alkuperäinen kirjoittaja: TaKaPu
    Minkähän merkkiset ne ”siivet” on? Olis ainakin halvempi ratkaisu kuin trimmilevyt eikä uusimmassa Kipparissa niitä kysymys palstalla suositeltukkaan Bellaan vaan suositeltiin kuomauksella säätämään veneen ajoasentoa ,ikä ei valitettavasti ole aina mahdollista…

Motonet myy niitä Hydrofoil nimikkeellä.
    http://www.motonet.fi/web/guest/muut

Sivuilta veneily/perämoottorit ja tarvikkeet/hydrofoil

Lauri
    Alkuperäinen kirjoittaja: Lauri
    Minulla on ollut useita veneitä; pikaliipparista tracker-uisteluveneeseen. Nykyisestä Bella 530 ht:stä on tiedot tämän keskustelun aloituksessa 15.2.08. Nyt, kahden ja puolen kesän kokemuksella: olen ollut veneeseeni tyytyväinen. Kulutus 3-4 l h/n. 4200 kierr./12-13 sol. nopeudella. Nopeus on minulle riittänyt ja ehtii katsella maisemiakin, eikä vain keskittyä ajamaan. Vauhdin hurmasta nautin muulla kuin veneellä. Minulla ei ole kokemuksia kuin 2 hengen kuormalla. Ominaisuudet ja kulutus muuttuvat varmasti isommalla kuormalla.

Kulutus oli 3,8 l/h

Estonian

Olen hakemassa itselleni otsikon venettä käytettynä. Vene tulee sisävesikäyttöön yksinäisen miehen retkeily ja kalastuskäyttöön. Säilytys kotipihassa trailerin päällä. Tuollaisessahan yön tai kaksi kesällä tarvittaessa yöpyykin? mieleni tekisi nelitahtikoneista, mutta ovat harvassa sellaiset myynnissä, joten joudun tyytymään todennäköisesti johonkin 80-90 luvun taitteen kaksitahtiseen tuorevoitelukoneeseen ja investoimaan myöhemmin moottoriin. Olen arvellut 30hv moottorin olevan käyttööni sopiva. Onko erityisiä asioita mitä on syytä tarkistaa juuri tästä venemallista ennen kun latoo rahat myyjän kouraan? venehän on mitä ilmeisemmin senverran kevyt, että jarruton traileri riittää vetämiseen?

Esuli

Älä maksa liikaa. Mukava paatti. Mulla oli viime kesän 25 nelari koneella. Ajelin ympäri saimaata itekseen ja kahestaan.Yhtäsoittoa noin kuukauden. Hyvä oli yöpyä myös kahestaan ja kultani viihtyi siinä hyvin. Koneen koko riitti hyvin vaikka kuormaa oli välillä paljonkin. Matka nopeus itekseen 25-28km/h ja kuormalla 20-25km/h. Tämä on huippu paatti hissukseen retkeilyyn, haukuttu ihan suotta.
    Katso että on suhteellisen ehjä pohja ja kone sekä kuomu. Ja mahdolliset perälaudan korotukset tehty asiallisesti.
    Älä maksa yli 4000euroa 80 luvun paatista.

Estonian

Ehjäpohjainen, ehjäkuomuinen ja siistikuntoinen yksilö, jossa ei ole mitään omia virityksiö. Lyhytrikisellä Yamahan 40hv 80-lukulaisella siistillä koneella. Traileri vain tarvitsisi löytää sille, kun omistaja ei sitä suostu myymään. Minkälaista edullista traileria suosittelette? Pitkiä matkoja en ole kuljettelemassa.

Jukkis

Mikä olisi sopivan kokoinen varamoottori Bella 530 HT:hen? ELI jos haluaa varmuuden vuoksi normaalin peräbrutkun rinnalle kakkoskoneen. Monen hepan kone riittää?

toni
    Alkuperäinen kirjoittaja: Jukkis
    Mikä olisi sopivan kokoinen varamoottori Bella 530 HT:hen? ELI jos haluaa varmuuden vuoksi normaalin peräbrutkun rinnalle kakkoskoneen. Monen hepan kone riittää?

Itselleni oli bellassa 4 hv prutku apukoneena(uisteluun) sillä pärjäs oikein hyvin.

Estonian

Itselleni oli bellassa 4 hv prutku apukoneena(uisteluun) sillä pärjäs oikein hyvin.

Kiitos tiedosta, itse mietin juuri samaa, kun ei tule olemaan varaa uusia moottoria uuteen nelitahtiin ja vanha kaksitahti ei oikein ole minun mieleen uistelukoneena 8)

TaKaPu

Millainen systeemi olisi hyvä uistelukoneen asennukseen Bellaan kun siinä ei ole liikoja asennustiloja peräpeilissä?

toni
    Alkuperäinen kirjoittaja: TaKaPu

Millainen systeemi olisi hyvä uistelukoneen asennukseen Bellaan kun siinä ei ole liikoja asennustiloja peräpeilissä?

Biltema myy erillistä apumoottoritelinettä. hinta 99,-
    http://www.biltema.fi/
    Sieltä veneily/anodit moottoritarvikkeet.

amatööri

mulla on ilmeisen samannäköinen päältä ja sisältä merkki vaan on finnspeed 530, ja sivulasit ovat yksi-osaiset. Koneena siinä on 80 luvun alusta 50hp ja 4mukinen lyhyt mercury josta taitaa olla puhti pois kun en ole gps:ään saanu huippunopeudeksi kun 36kmh ja tämä noin 30 sekunnin ”urku auki” ajolla, aikaisemmin perä alkoi kyntää kun vähänkin kaasua tiputti mutta noi hydrofoilit autto asiaa jonkun verran, minkälaisia huippunopeuksia olette esim 30 – 40hp koneilla ajanut?

amatööri

mulla on ilmeisen samannäköinen päältä ja sisältä merkki vaan on finnspeed 530, ja sivulasit ovat yksi-osaiset. Koneena siinä on 80 luvun alusta 50hp ja 4mukinen lyhyt mercury josta taitaa olla puhti pois kun en ole gps:ään saanu huippunopeudeksi kun 36kmh ja tämä noin 30 sekunnin ”urku auki” ajolla, aikaisemmin perä alkoi kyntää kun vähänkin kaasua tiputti mutta noi hydrofoilit autto asiaa jonkun verran, minkälaisia huippunopeuksia olette esim 30 – 40hp koneilla ajanut?

jpn

yamaha 50 detos hydrofoileilla 44 kmh . honda 50 hydrofoileilla 50kmh ja 4päällä 44kmh 50 honda hyvä bellaan yamahan 2tahti ei mene kun 3 päällä koitettu on itelläni 2 tahti ja kaverilla 4 tahti gps mitattu

amatööri

siis melkein 10 kmh on eroja. 🙂 finnspeed on nyt pukeilla ja pohjan hiominen alotettu ,oli muuten huimasti hilseilly joku latex tyyppinen ratkasu siinä – tai siis koko veneessä. Senkin luulis ehkä hivenen kulkua jarruttavan.
    Lähtee muuten yllättävän hyvin tommonen paskamaali irti isohkolla painepesurilla mikä antaa sen 140asteisen höyryn.

You must be logged in to reply to this topic.

X