Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

 
Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Telakan ”asiakaspalevelu”

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)

Home / Forums / Laituri / Telakan ”asiakaspalevelu”

  • eak

    Käytin viime talvena nimeltä manitsematonta telakkaa Tammisaaren saaristossa;
    Olin tilannut joitakin lisätöitä syyskuussa samalla kuin sovin veneen nostosta.
    Talven aikana sain parissa yhteydenotossa käsityksen, että kaikki oli kunnossa. Talven aikana myös sovittiin vesillelaskusta heti vapun jälkeen. Kun vappua edeltävällä viikolla soitin ja varmistin vesillelaskun ajankohta sainkin kuulla, ettei kaikkia 8 kuukautta aikaisemmen tilattuja töitä ollut edes aloitettu.
    Vene valmistui 3 viikkoa sovittua myöhemmin, tänä aikana jouduin tekemään 2 turhiksia osoittaututta reissua Espoosta telakan sähläysten takia.
    Sain laskut vasta heinäkuussa jolloin koko telakka oli lomalla. Telakan tj ei suostunut edes keskustelemaan minkäänlaisesta hyvityksestä vaikka veneen perjehduskausi lyheni 20 %. Tj:n ainoa kommentti kun kysyin hyvitystä myöhästyneistä työstä oli että ”sellaiseen pitää varautua”.
    Hänen ainoa huolensa oli että varmasti maksaisin koko laskun.
    Koska yhden työn osalta piti vielä suorittaa tarkistus sovittiin että jätän pienen osan laskusta maksamatta kunnes työ on lopullisesti tehty.Siitä huolimatta laskusta tuli karhu.
    Onko muilla samantapaisia kokemuksia ”asiakaspalvelusta” ? Minusta olisi jo korkea aika, että myös venetelakat ottaisivat asiakkaat ja heidän palvelemisensa tosissaan niin, ettei aina tarvitse varautua sähläyksiin ja aikataulujen venymisiin. Jos tuntilaskutus on yli 70 euroa, niin minusta voi vaatia laatua sekä asiakaspalveluun että työn lopputulokseen.

    40kn

    Kuulin vastaanvanlaisesta tapauksesta naapurustosta. Heidän purjeveneensä vietiin keväällä ”hyvämaineiselle” telakalle (joko Inkooseen tai Raaseporiin). Korjaus venyi ja venyi annetusta aikataulusta eikä sitä koskaan saatu kuntoon – itse asiassa päinvastoin. Vene vietiin lopulta toiselle telakalle, jossa se saatiin ryhdikkäästi kuntoon ja purjehduskautta jäi jäljelle vielä elokuu.

    Osalla telakoista taitaa vielä olla ”ota tai jätä” -mentaliteettia, eikä peiliin katsota, vaikka syytä olisi. Tietysti kausi on lyhyt ja siksi kesäkuukausina varsinkin tulee ruuhkaa, mutta näinhän ei tapauksessasi ollut.

    Nykyään hyvät ja huonot uutiset leviävät perinteisten kahvipöytäkeskusteluiden lisäksi myös sosiaalisessa mediassa, joten huono asiakaspalvelu voi kuulua kauas ja kovaa.

    Olisiko Finnboatilla syytä mentoroida telakoita asiakaspalvelun ja palvelutarjoaman suhteen?

    Jareta

    Itsellä hyviä kokemuksia siellä suunnalla EKE-marinista.

    Itse olen kyllä päätynyt pitämään venettä kotipihalla osittain kustannuksen, mutta osittain myös sen takia, etä voin päättää laskupäivän ihan itse ja muuttaa sitä tarpeen mukaan.

    s432io

    Veneen huolto ja korjaus menee yleensä näin: korjauksista sovitaa ennen kuin vene nostetaan ylös. Jouluun asti työn suorittaja sanoo olevan kiireitä veneiden nostoissa. Siitä helmikuun venenäyttelyyn asti se jankuttaa, että on koko talvi aikaa. Venenäyttelyn jälkeen se tekee tovin hommia kunnes alkaa laskemaan veneitä ja sanoo, etei kaikkia töitä ehdi tekemään. Yhtään poikkeusta en ole näiden vuosien varrella tavannut, ainoastaan tekemättömien töiden määrä on vaihdellut.

    Jareta
    Alkuperäinen kirjoittaja: s432io
    Veneen huolto ja korjaus menee yleensä näin: korjauksista sovitaa ennen kuin vene nostetaan ylös. Jouluun asti työn suorittaja sanoo olevan kiireitä veneiden nostoissa. Siitä helmikuun venenäyttelyyn asti se jankuttaa, että on koko talvi aikaa. Venenäyttelyn jälkeen se tekee tovin hommia kunnes alkaa laskemaan veneitä ja sanoo, etei kaikkia töitä ehdi tekemään. Yhtään poikkeusta en ole näiden vuosien varrella tavannut, ainoastaan tekemättömien töiden määrä on vaihdellut.

    Buahahah. Tämä oli hyvä

    40kn
    Alkuperäinen kirjoittaja: s432io
    Veneen huolto ja korjaus menee yleensä näin: korjauksista sovitaa ennen kuin vene nostetaan ylös. Jouluun asti työn suorittaja sanoo olevan kiireitä veneiden nostoissa. Siitä helmikuun venenäyttelyyn asti se jankuttaa, että on koko talvi aikaa. Venenäyttelyn jälkeen se tekee tovin hommia kunnes alkaa laskemaan veneitä ja sanoo, etei kaikkia töitä ehdi tekemään. Yhtään poikkeusta en ole näiden vuosien varrella tavannut, ainoastaan tekemättömien töiden määrä on vaihdellut.

    Tuohon työrytmiin viitaten ei ihme, jos on hinnat kohdillaan ja toimitusaika rempallaan 😀

    eak

    Kokeilin tänä talvena EKE-marinia………

    ARAGORN

    Hei te, joilla on huonoja kokemuksia ja te joilla jostain syystä hyviä, niin mainitkaa ihmeessä telakan nimi, se on ainoa tie saada parempaa palvelua.

    40kn

    Onko kellään kokemuksia Premarinista?

    ARAGORN

    Purjeveneeni on ollut siellä neljä vuotta, viimeksi 2010, sen ajan minkä asuimme siellä. Kun muutimme takaisin Helsinkiin, niin pitkän matkan vuoksi telakoin veneeni taas pursiseuramme telakalle.
    Henkilökunta siellä on osaavaa ja ystävällistä, tosin huollot he ainakin siihen aikaan tilasivat muualta, sen tasosta en osaa sanoa mitään, huollan veneeni itse. Noston ja laskun sain aina silloin kun halusin, parin päivän toleranssilla.

    SUOSITTELEN

    Jareta

    Itse myös käytän otsikon yrityksen palveluja. Ovat ihan asiallisia, mutta aika hinnakkaita verrattuna esim tuohon EKE-mariniin

    eak

    alkuperäisessä viestissä on kyse Hydrolinkistä

    Toronto

    Uskoisin että huonopalvelu johtuu ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että ”telakoita” ja yleensä talvisäilytys paikkoja on liian vähän kysyntään nähden.
    Monet veneilijät tuovat veneitään sisämaahan talvisäilytykseen ja huoltoon.

    Esim. Orivedelle Hämeen Pienkonehuoltoon tuodaan veineitä Hämeenlinnasta ja Helsingistä saakka.
    http://www.hameenpienkonehuolto.fi/index.php?pinc=1

    Kevättä odotaen

    Tervetuloa!

You must be logged in to reply to this topic.

X