Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

OLE tarkkana esim. PLOTTERIN ostossa !

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)

Home / Forums / Laituri / OLE tarkkana esim. PLOTTERIN ostossa !

• ei Seiwaa,eikä Marineaa

Ostin itselle Joululahjaksi(-06) KIPPARI lehden testivoittaja plotterin,SEIWA barraguda iGPS:än.Myyjänä oli TROIL-MARIN.Kyselin myyjältä,oliko niissä ollut vikoja,no eipä tietenkään!(hetken hiljaisuus…) Jaa… johonkin on muistaakseni antennimoduli jouduttu vaihtamaan.Mutta kyllä me ”omista vastataan” oli ihan asiallisen myyjän kommentti.Vuoden takuu laitteessa oli.Itseltä meni siis takuusta ½ vuotta heti pois jo paketissa.Käyttöön oton jälkeen laite kadotti kokonaan sijaintimäärityksen muutamia kertoja kesän -07 aikana,enkä oikein tajunnut,mistä se johtui.Välillä sijainti löytyi,joskus taas ei lainkaan tai häipyi yllättäen.Suomenkielisiä käyttöohjeita ei testivoittajan mukana tullut lainkaan,ne piti itse kopioida netistä,yli 50 sivua A4 arkkeja,tosi kiva säilyttää.
    Kesän -08 aikana sama ongelma jatkui vielä pahempana.Sijaintitieto meni hukkaan useasti.Koko laitteen omistus aikana sen käyttö oli ollut aika vähäistä,ei millään edes yhtä vuotta yhteensä. Myin veneen pois elokuussa -08 ja laite jäi itselle.Tänä keväänä muistin taas piilevän ongelman ja soitin myyjälle,jolta sen ostin.Maahantuoja olikin muuttunut,nyt se onkin MARINEA.Vein itse laitteen sinne ti 19.5 ”huoltoon”,kysyin kauankohan kestää…ehkä jopa viikkoja oli myyjätytön vastaus.HUOLTOPAIKKA on ITALIASSA,eikä Suomessa.Vähän yllätyin tiedosta.
    Soitin ke 10.6 liikkeeseen (1 kk mennyt) ja kyselin,koskahan se tulee.Tällä viikolla on tulossa,oli tytön vastaus,me soitetaan sitten.No hyvä,alkaa tuo veneilykesälomakin Juhannuksena ja tarvetta on plotterille.Eipä tullut soittoa,joten kysyin taas viikon päästä ti 16.6.Ei osannut tyttö enää vastata missä se on nyt ja lupasi,että Janne Tulokas (MARINEAN johtajas mies vissiin) selvittää ja soittaa sulle heti takaisin.Ja paskat,eipä ole hänkään ehtinyt soittaa kahteen viikkoon (ti 30.6 mennessä).
    Näinkö kuuluu tiskin takana myyjän toimia? Maine kiirii ja ilmaista mainosta tulee…

Eli mitä opimme: Kysy jo ostaessasi !
    -Missä maassa huollot/takuukorjaukset tehdään,olkoon laite mikä tahansa?
    Tärkeää:Jos jossain ostamassasi laitteessa todetaan valmistevika,takuun kuuluu korvata se takuuajasta riippumatta.
    -Kauanko remppa kestää?
    -Toimita veneessä käytettävä laite jo syksyllä huoltoon,voit ehkä saada sen jo seuraavaksi kesäksi käyttöön.
    -testivoittaja ei välttämättä ole paras vaihtoehto.
    -Tyttö ei valehdellut ajan kulumisesta,johtajilla on kiire ja odottavan aika on pitkä.

Juu, voisivat lehden testeissäkin vähän kysellä takuusta muutakin kuin pelkän ajan. tai voisivat tehdä jutun kunkin laitteen takuun toiminnasta.

Reijo Kivilehto

Magellan Crossover on toiminut tosi hyvin. Se on todellinen monitoimikone; auto-, retkeily- ja veneilymoodi. Kallis hankkia. Ostin v. 2007.

Onkohan siitä tullut uusia malleja? En tarvitse mutta – täytyy surffata.

Magellanin verkkopalvelu oli floppi kun viimeksi yritin.

maanantaikappale

Mulla oli crossover joka pottuili jo alussa, huollossa meni 2 viikkoa, pottuili taas nyt meni huollossa kuukausi, sain tilalle roadmate 2200T koneen. Ei edes maastokartta auennut. Nyt on tulossa Garmin 500. toimiikohan sekään?

bgk

Kiitos tiedosta! Minulla on nyt samalla tavalla reistaileva Seiwa Barracuda ja olin ostamassa uutta tilalle kun Marinea lupaa viiden vuoden takuuta.. Kerran Troilmarin vian jo korjasi, kerran sain uuden laitteen mutta nyt vika on palannut. Kun sitten netistä löysin enemmänkin tietoa Marineasta ja Jannesta niin enpä enää koskaan mene siihen kauppaan.

Ajja

Monessa navigaattorissa on Windows käyttis, jonka päälle jokainen on rustannut oman softansa. Joku onnistuu siinä paremmin ja joku huonommin. Hinta ei ole laadun tae, Simrad NSE12 toimi myös oikullisesta ja meni vaihtoon.

Minulle Marinea oli hyvä kokemus, mutta olen huomannut, että liike jakaa mielipiteet. Sain hyviä neuvoja ja opastusta vian selvittämiseksi eikä loppupeleissä haitannut, vaikka vika oli vain ajoittain päällä eikä tietenkään soilloin, kun olisi pitänyt.

Maahnatuoja ja myyjä on pitkälti valmistajan varassa huoltojen suhteen. Minulle on tullut sellainen käsitys, että Italialaisissa tuotteissa myyjä ja asiakas on samassa kusessa, jos vikaa ilmenee. Suomalaisen myyjän keinot hoputtaa valmistajaa on pienet, kun koko suomi on kooltaan pienempi kuin yksi Keski-Euroopan isoista kaupungeista.

Valitettavasti kokemuksia huollosta saa vasta, ostamisen jälkeen…

You must be logged in to reply to this topic.

X