Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

”Veneen” osto

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

Home / Forums / Laituri / ”Veneen” osto

• Håkki

Håkki on pitemmän aikaa ihmetellyt vallaalla olevaa käytäntöä että veneeet ostetaan sikaa säkissä ei siis edes vaadita minkäänlaista koeajoa.
    Esäs tuttu osti markkinajohtajan veneen ja oli lattamassaa sitä veteen mutta laite hajosi jo ennenkuin oli saapunut satamaan, ruiskulaminoidussa pohjassa ei ollut mitään jäykistäviä kuituja vain halvinta ruiskulaminaattia. Vene korjaukseen ja uusi yritys, kun vene vihdoin saatiin ajokuntoon niin oli aika yllätys että veneen keula pomppi ylös alas kun vähänkin yritti trimmata konetta ylös. Myöhempi tutkimus osoittautui että melkein kaikki kyseisen valmistaman veneet ovat suseja ja ainoa tapa päästä eroon pomppimisesta on asenataa liian pieni moottori. Eikö tästä vois päästä eroon järjestämällä koeajo tai kysymällä neuvoja jolatain asioista perilläolevalta?
    Aivan uskomatonata että veneenvalmistajat evät viitssi vaivauta selvittämään veneen käyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä, veneet vai tehdään ja hukataan tietämättömille ja vielä mahdollismman iso kone perään. Lama on kyllä tullut hyvään tarpeeseen mielestäni moiset valmitajat joutavat kyllä muihin töihin mikäli töihin ollenkaan.

Håkki of Hudö

Pörrkkk, kauhesti kirsjoitus virheitä tuolla ylhäälllä mutta miten hitossa se muutetaan

jareta

Tuollaisilla lähtötiedoilla melkein mahdotonta sanoa mitä tapahtunut oikeasti.

Näita kaverille tapahtuneita juttuja kuulee aika paljon, enkä ole varma totuuspohjasta ollenkaan.

”lattamassaa sitä veteen mutta laite hajosi jo ennenkuin oli saapunut satamaan, ruiskulaminoidussa pohjassa ei ollut mitään jäykistäviä kuituja vain halvinta ruiskulaminaattia”

Markkinajohtaja on buster ja olen kovin huolestunut jos siinä olisi ollenkaan ruiskulaminaattia saatikka sitten jäykistäviä kuituja.

Lujitemuoviveneistä markkinajohtaja taitaa olla Yamarin ja jos tuollainen yksilö on päässyt markkinoille on kyse kyllä inhimillisestä virheestä, sillä ko puulaakin veneet ovat kyllä laadultaan ja viimeistelyltään ihan ok. osin ihmettelen minkä päällä se ruiskulaminaatti on saatu pysymään jos siinä ei ole lasikuitumattoa.

”Myöhempi tutkimus osoittautui että melkein kaikki kyseisen valmistaman veneet ovat suseja ja ainoa tapa päästä eroon pomppimisesta on asenataa liian pieni moottori. Eikö tästä vois päästä eroon järjestämällä koeajo tai kysymällä neuvoja jolatain asioista perilläolevalta”

Tuollaisessahan on kyseessä suunnitteluvirhe, eikä siitä päästä eroon koeajossa vaan piirustuspöydällä. Edelleen taas epäilen, että kyse olisi Yamarinin veneestä, koska ne veneet on kyllä koeajettu moneen kertaan niin tehtaan, kuin lehtienkin toimesta.

Jos taas tarkoitat, että asiakkaan pitäisi vene koeajaa, niin olen samaa mieltä. Itse olen ainakin ostamani veneet koeajanut. Tietysti koeajon järjestäminen ei ole aina niin helppoa kuin Corollan koeajo, mutta onnistuu.

You must be logged in to reply to this topic.

X