Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Vene 2009 ja toimittajien ammattitaito/yleistietotaito

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

Home / Forums / Laituri / Vene 2009 ja toimittajien ammattitaito/yleistietotaito

• Håkki

Mitä mieltä olette Kippari lehden toimittajien tietotaidosta koskien esim. elektroniikkaa, veneiden runkomuotoja, käyttäytymistä ja yleensä kannanottoon asioihin josta niillä ei ole mitään tietoa puhumattakaan kokemuksesta?

jareta

Tilasin tuossa juuri Kipparin venemessuilla kestotilauksena ja se kai on merkkinä, että minulle riittääheidän tietotaitonsa.

Olen ymmärtänyt, että aika usein nimen omaan elektroniikkapuolen testit ostetaa muilta tahoilta. Muistaisin esim juuri lukeneeni tuota NMEA-verkko veneessä juttua joka oli Arto Kojon tekemä.

Tavallinen toimittaja pystyy mielestäni tekemään juttua ihan hyvin esim navigaattorin käytöstä, mutta asennus jne voi jo olla parempi jättää muille. Ja itse olen ollut aika tyytyväinen mitä olen nähnyt.

Mitä toimittajat ovat nyt ryssineet runkomuotojen osalta? Venesuunnittelijat ovat sitten asia erikseen.

Yskoisin, että yksi toimittaja ajaa yhden kesän aikna enemmän veneitä kuin keskiverto veneilijä ikänsä aikana, joten heillä on kyllä aika hyvä kokemuspohja eri veneistä ja niiden käyttäytymisestä. Minä olen joskus jopa hämmästellyt (positiivisesti) Karel Kakon ammattitaitoa verrattuna vaikkapa kilpailevan lehden toimittajaan.

Tosin on kyllä lehtiin tippunut joskus tarkistamattomiakin tietoja, mutta kukapa ei joskus työssään virheitä tekisi.

Nyt ole Håkki haukkunut venevalmistajat ja toimittajat, mutta aika vähän näissä jutuissasi on lihaa luiden ympärillä

You must be logged in to reply to this topic.

X