Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Tilaa

Keskustelu

Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Venekauppiaan kommunikointia potentiaaliselle asiakkaalle 11.11.2008

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)

Home / Forums / Laituri / Venekauppiaan kommunikointia potentiaaliselle asiakkaalle 11.11.2008

• ex-asiakas ko. liikkeelle

Laitoin tuossa taannoin alustavan vaihtotarjouspyynnön erääseen nimeltä mainitsemattomaan varsinais-Suomalaiseen veneliikkeeseen, johon sain vastauksen välittömästi. Ko. veneen pyyntihinta on liikkeellä (minun mielestäni, johon siis minulla kuitenkin asiakkaana lienee oikeus vaikkei se totta olisikaan muiden mielestä) varsin korkea ja en viestiin sen ihmeemmin reagoinut. Tänään sain jatkokyselyn että onko tarjous tullut perille kun en ole lähettänyt vaihtoveneestäni ”mitään lisätietoja” – niitä ei minulta ole kysytty enkä ole niitä tarjoutunut myöskään antamaan aiemmassa viestissäni.

Vastasin veneliikkeen kyselyyn että kiitosta vain, mutta pyyntihintanne on niin kova ettei antamanne vaihtotarjous tässä kohtaa houkuttele ja seuraan tilannetta, sillä uskon että keväällä on alalla käteinen kovassa huudossa ja ostajilla valinnan varaa. Näin on minulle moni alan liike ja toimija itsekin todennut, aivan asialliseen sävyyn.

Varsinais-Suomesta kuitenkin kajahti minulle seuraava viesti:

”Te olette juuri niitä ihmisiä jotka ajaa tämän maan ahdinkoon!
    Kannattaa miettiä asiaa tarkemmin. Hoetaan ostajan markkinoita, lamaa, ym… Luuletteko että se ei lopulta koske meitä kaikkia jopa sinua jos kaikki alkaa ajattelemaan kuten sinä?”

”Mitä jollei tulekaan ostajanmarkkinat? Mitä jollei tule teidän kaipaamaa lamaa? Niin kuin monet tuntuvat haluavan näillä puheillaan??? Onko Suomessa joku hätä nyt? Eletäänkö markka aikaa?”

”Kannattaa hieman tutkia hintoja netistä mitä pyydetään näistä veneistä. Meidän ei todellakaan kannata keskustella enempää…”

Se että netissä pyydetään veneistä jotakin hintoja on siis kauppiaan mielestä tae siitä että niistä pitää myös ko. hintoja maksaa ja asiakas on tyhmä jossei maksa? Ko. veneitä ei julkisten myynti-ilmoitusten mukaan tänä vuonna montaa ole kaupaksi mennyt ja useat ovat olleet myynnissä keväästä lähtien, laskevin hinnoin.

Tiedänpähän ainakin minkä veneliikkeen kanssa en jatkossa asioi 🙂

Taidanpa myös julkistaa ko. liikkeen nimen jossakin sopivassa tilanteessa ko. venetyypin kanssa niin google tulee tarjoamaan mielenkiintoista infoa monille…

Utelias…

Kukas näin hyvin palvelee ???? !!!!

hyvä valittaa täälläkin

tosin itse laittaisin liikkeen nimenkin esille. ehkäpä johonkin hesarin mielipidekirjoitukseen?

Näin on

Kokemuksia ”asiantuntevasta venekauppiaasta” Ostin muutama vuosi sitten ns. flybridge mallisen 32 jalkaisen plaanarin ja kävin kysymässä paikalliselta arvostetulta bensa-ja venekauppiaalta apua veneen vesillelaskuun ja syksyllä sitten ylösnostoa ja talvisäilytystä. (Ko. yrittäjä kuljettaa ja varastoi veneitä) Hämmästykseni oli suuri kun tämä ”tietäjä” katsoi taivaanrantaan rauhallisesti ja puraisi piipustaan sauhut, ja totesi: Kuules boik, meil o niimpali asiakkai, et ei me enää uussi kaevat. No veneemme saatiin muiden avustuksella veteen ja laituripaikat kuin myös talvisäilötkin löytyi, noin 50 km Raumalta etelään. Mites luulette asioinkohan ko. liikkessä enää.

kyl”maar

tottakai asioitte

Näin on

En TODELLAKAAN enää edes k***e sinnepäin.

Simppa

Nimimerkille Näin on; Et tosiaankaan ole ainoa jolla on samansuuntaisia kokemuksia.
    Onneksi on mahdollisuus käyttää kilpailevia yrityksiä.

You must be logged in to reply to this topic.

X