Keskustelu

 
Veneilyaiheista keskustelua. Liity mukaan!

Beneteau Antares 6

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

Home / Forums / Hytti / Beneteau Antares 6

  • lyy

    No nyt tuli sitten hommattua tällainen paatti. Puoliliukuva,akselivetoinen ja Volvo Pentan D3:lla varustettu vehje,jonka matkavauhti tuntuisi olevan 15 solmun tietämissä ja huiput jossain 18-19 solmua. Entinen oli se Marino Rocca,josta täälläkin palstalla olen kirjoitellut. Panostin paattiin aika paljon, mutta se oli luonteeltaan niin paljon trimmillä ajamista vaativa,etten sitä täysin omaksunut,ja muutin lähestymistapaa veneilyyn.

    Eli miksi tarvitsisi kulkea matkavauhtia 25 solmua,huiput 38, kuten Marinossa, kun voi kulkea 15 / 19 solmua ? Eihän merellä saa olla kiire,vaan olen enemmänkin omaksunut tämän purjehtijoiden sananparren : kun köydet irtoavat,olet perillä. Eli päämäärä ei ole tärkeä, vaan matka…

    Olen kerännyt kokemusta tästä vehkeestä vasta 1,5 kuukautta,mutta suurin osa niistä positiivista. Tällainen akselivetoinen paatti tuntuu sopivan ajatusmaailmaani ja näkemykseeni veneilystä täydellisesti. Omaksuin tosi nopeasti veneen ominaisuudet ja rantamanööverit. Näitä tosin tuli harjoiteltua aikoinaan jo armeijan K-20:n ja Hankoniemen kanssa…Toiselle sopivat liukuvat trimmiveneet,toiselle uppoumaveneet ja kuulun näköjään jälkimmäisiin. Ainoa tähän asti mieleen tullut moite tulee säilytystiloista,ne ovat onnettomat. Toinen voisi toki olla veneen sisämatkustustilat,eli ohjaamossa on vain 2 penkkiä,ei muuta. Loput ovat taka-avotilassa,joka toki on iso. Eli matkustajat käytännössä ovat takatilassa. Siihen on kyllä kuomu olemassa,joten eiköhän sekin kesällä toimi.

    Tämmöistä tästä pilothouse-paatista,onko kokemusta,kertokaa !

    turusta

    Moi,

    Luin kirjoituksesi vanhasta veneestäsi, marinosta. Olisi aikomus ostaa tämä sinun vanha vene joka on myynnissä turun seudulla. Haluaisitko kertoa siitä hieman lisää, lähinnä moottorin tietoja.

    Saatinko kaikki viat kuntoon ennen kun vaihdoit sen? tuli paljon tunteja? mikä oli matkavauhti/kulutus.

    terveisin

    lyy

    Moro !

    Olet ilmeisimmin jo ostanut tuon kyseisen veneen,joku ainakin on. Myöhässä olen kirjoitukseni kanssa,mutta kirjoitan kuitenkin. Eli moottorista mulla ei ole tietoja käyttötuntien ja huoltojen osalta, testerin kytkemällä saattaisi ehkä käyttötunnit näkyä. Kone käynnistyi hyvin eikä näkyvää savua tule ja vene kulkee ja kiihtyy mukavasti ko.moottorilla. Mutta vanhahan se jo on.

    Suurin osa vioista tuli kuntoon. Bensan haju tunki ohjaamoon,kun sen tankkasi täyteen,se tuli yllätyksenä,koska olin vaihtanut liki kaikki letkut ja polttoaineanturin. Lienee haju tullee huohottimen letkuista, joita en vaihtanut. Samoin keulasta tuleva pieni vesivuoto jäi selvittämättä,koska olin vaihtanut oven tiivisteenkin alkuperäisellä tiivisteellä. Olisiko asennus vähän epäonnistunut,oli aika haastava asennettava. Tai sitten etukannen syvennyksen vedenpoistoaukko falskaa jostain.

    Vastaavasti käytin kolmisen tonnia korjauksiin ja paljon on tehty. Sähköjä on uusittu paljon, pohjan maalaus tehty primereineen kolmeen kertaan ja uusia vehkeitä asennettu. Trimmiautomatiikka lienee se,joka tähän veneeseen on kohdillaan. Uusi kemssa sähköhuuhtelulla on myöskin laitettu,vähän harvinaisempi malli.Uusi cd-radio antenneineen on myöskin asennettu.Trimmilevyihin vaihdoin magneettiventtiilit. Bensaletkujen lisäksi uusin suodatin/vedenpoistoyksikön. Lieteen asensin uuden lämpökannen.Kyllä näitä korjattuja,vaihdettuja ja asennettuja juttuja riittää siihen nähden,että vene myytiin mulle täysin toimintakuntoisena ! Sikäli,kuin viimeinen näkemäni hinta tähän paattiin pitää paikkansa,olet sinä tai joku muu joka tämän osti,tehnyt kuitenkin hyvät kaupat. Siihen hintaan kannattaa jo ostaa vaikka toinen konekin tähän !

You must be logged in to reply to this topic.

X