Testit

Järeämpään ajoon neljännen sukupolven Buster Magnum

Magnum asettui 90-luvun alussa Buster-malliston lippulaivaksi. Se asema 
on menetetty, mutta uudessa Magnumissa on edelleen lippulaivan elkeet.

19.10.2017

Tekstija kuvat Ari Inkinen

Busterin uusi lippulaiva Magnum oli viime vuonna tavallisen veneilijän kannalta yksi odotetuimpia uutuuksia, puut-
tuihan kovan maineen saavuttaneesta kotimaisesta sarjasta kookas malli avomeriveneilijöiden tarpeisiin. Uutuudesta piti tuleman merikelpoinen ja jämäkkä alus alumiiniveneitä arvostaville. Ja sellainenhan siitä tuli... Buster on ajoltaan tukeva ja vakaa. Se kallistuu kurvissa oikein, mutta perä pyrkii kovassa vauhdissa luistamaan. Näin ollen uusi moottorisuositus max. 120 hevosvoimaa lieneekin paikallaan... Pohja onkin siis erittäin onnistunut kompromissi, koska se on samalla suhteellisen syvä ja pehmeä V, jonka ei 
kaiken järjen mukaan pitäisi olla huippunopea. Pohja on myös pehmeä aallokossa ja loikissa vene tulee miellyttävästi alas.”

Näin kirjoitti Kippari-lehti tammikuussa 1991 myöhäissyksyllä koeajetusta, upouudesta Buster Magnumista, aikansa rajuimmasta alumiiniveneestä, jonka huippunopeus oli 39,1 solmua.

Lue kaikki

VENEILYSTÄ

Katso tarjous Kirjaudu

X