Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Tilaa
Uutiset

Greenline 58 – Isosti ja ekologisesti

04.11.2021

Kirjoittajapasi nuutinen

Kuvaajavalmistaja

Greenline on alusta asti tarjonnut jahtejaan hybridiversioina. Niin on laita myös slovenialaisveistämön uutuudessa, meikäläisittäin suuressa, mutta malliston keskimmäiseksi ensi vuonna valmistuvassa 58 Flybridgessä.

Pelkkinä polttomoottoreina siihen asennetaan 2 x 1 000 hv Caterpillarit. Vaihtoehtona ovat 2 x 715 tai 2 x 610 hv Cummins-dieselit kytkettyinä Hybrid Driveen, joka pyörittää 25 kW sähkömoottoreita hydraulikytkimillä ja lataa 16 kW litiumakustoja.

Huippunopeudet ovat tavanomaisilla koneilla 30 solmua ja hybrid-versiolla 26 solmua. Merkittävämpi ero on, että jälkimmäisellä saadaan jopa kuusi tuntia sähköistä, hiljaista ja päästötöntä ajoaikaa kuuden solmun uppoamanopeudella. Akut voi luonnollisesti ladata myös maavirralla ja kun HT-katteen aurinkopaneelien teho on jopa 3,6 kW, voi ajo- ja latausaikoja soveltamalla säästää kauden polttoainelaskusta varsin suuria summia.

Hidas kiiruhtaminen sopii veneen henkeen. Yläohjaamossa on tilaa myös matkustajille ja heitä palveleva minipentteri. Leveät sivukannet nousevat keulaa kohden, jossa on peräti kolme divaanisohvaa  suuren aurinkopatjaston lisäksi. Kaikki pääkannen tilat ovat helppokulkuisesti yhdessä tasossa. Ne jakautuvat sisällä olevaan pääsalonkiin ja perän avotilaan, joiden välissä pentteri on molempiin tarjoilemisen kannalta kätevässä paikassa.

Majoitustiloista keulaan sijoittuu suuri vieraskajuutta sekä vaihtoehtoisesti toinen pienempi, tai sen tilalle saatava konttorihuone. Sen sisustuksessa on jo valmiiksi huomioitu tietotekniikan sijoittelun tarpeet ja nukkumismittainen sohvakin on saatu mahtumaan. Omistajasviitti on keskiveneessä ja ulottuu laidasta toiseen.

Vielä yhden kajuutan saa perään, jossa oletuksena on suuri varasto- ja työtila. Sinne majoittunevat lähinnä veneen miehistö tai perheen nuorimmat jäsenet.

Lisätiedot Greenline Hybrid

 

X