Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Testit

Flipper 670 DC – Aika peto

Uusi flipper on kansainväliseen makuun ja vauhdikas ajettava.

16.03.2012

Kirjoittajaja kuvat Ari Inkinen

 

Flipper on upea luku suomalaista – ja ruotsalaista – venehistoriaa. Tekesin Vene-ohjelman myötä siitä tuli konseptikehityskohde. ”Piirrä meille Euroopan terävimpään kärkeen 6,5-metrinen DC, jollaista Suomessa ei vielä ole tehty”, kuului suunnitteluohje norjalaiselle Espen Thorupille.

Paitsi että veneestä tuli 6,66 mpitkä ja se sai loppujen lopuksi tyyppimerkinnän 670 DC. Eivätkä Flipperin uudet linjat sittenkään ole aivan ainutlaatuisia Euroopan mittapuun mukaan, mutta Suomen linjakkain DC Flipper on.

Veneen moottorisuositus on 135-250 hevosvoimaa ja ajoimme kummankin pään moottorit. Uuden Flipperin ajo-ominaisuudet ovat kunnossa, matkanteko on jouhevaa ja vailla murheita.

Avotila on hyvin suoraviivainen, ja jos pöytää ei aseta paikalleen, liikkuminen on erittäin helppoa. Veneen perästä lähtee ”käytävä”, joka kulkee loogisesti aivan keulaan saakka, ei tosin suoraan. Perän kautta kulkeminen on tehty helpoksi ja veneeseen voi nousta turvallisesti myös keulasta. Sivukansia ei ole, sillä kulku keulaan vie tuttuun DC-tapaan tuulilasissa olevan oven kautta.

Lue esittely kokonaisuudessaan Vene-lehdestä 3/2012.

 

Tekniset tiedot

Pituus 6,70 m
Leveys 2,48 m
Syväys 0,75 m
Paino 1 300 kg ilman moottoria
Kantavuus 7 henkeä
CE-luokitus C (rannikko)
Polttoainesäiliö 210 l
Vesisäiliö 42 l
Moottori 135–250 hv
Hinta alk. 47 500 euroa
Esittelyveneen moottori Mercury Verado 135
Valmistaja Bella-Veneet Oy, Kuopio
Myynti www.flipperboats.fi

 

 

X