Tilaa
Testit

Sealine C330 – Tilava tonnikeiju

Sealine C330 on erityisesti lapsiperheille soveltuva lomakeidas. Tilaa on tarjolla enemmän kuin ulkonäöstä voisi päätellä, ja kekseliäät ratkaisut mahdollistavat tilojen monikäyttöisyyden.

09.03.2016

Kirjoittajaja kuvat Tuomo Kanerva

Sealine mainostaa C330:n sopivan hyvin sekä etelän lämpöön että pohjoisen viileisiin keleihin. Mainospuheen taustalla on avattava lasinen peräseinä ja suuri kattoluukku, jotka ovat yleistyneet nopeasti myös tässä kokoluokassa.

Veneen linjat ovat nykyaikaiset ja Sealinelle tyypillisesti kulmikkaat. Ulkomuotoa hallitsevat suuret ikkunat ja perälautaan ulottuva kattolippa.

C330 on suunniteltu täyttämään neli- tai viisihenkisen lapsiperheen tarpeet. Kajuuttoja on kaksi, joista keulassa sijaitseva on niin sanottu omistajan kajuutta. Toinen kajuutta sijaitsee salongin alla poikittain.

Keulakajuutta on tyylikäs, muttei ylellinen. Pähkinäpuiset tummat pinnat tuovat kajuuttaan mukavasti kontrastia ja rajaavat suuria vaaleita pintoja. Vaihtoehtoisesti puumateriaaliksi voi valita vaaleamman tammen tai punertavamman kirsikan.

Keulavuode on kooltaan hulppea. Säilytystilaa riittää pitkillekin matkoille.

Valoa tulee keskikokoisista runkoikkunoista ja kolmeosaisesta kattoikkunasta. Tosin kattoikkunasta on iloa vain, kun keulakannen patjat eivät ole käytössä. Vaaleat pinnat tekevät väljästä kajuutasta entistä avaramman ja valoisamman oloisen.

Sealine C330 on saatavissa yhdellä tai kahdella moottorilla varustettuna. Yksimoottorisessa versiossa valittavissa on Volvo Pentan D6 joko 330- tai 400-hevosvoimaisena. Koeajovene oli varustettu kahdella 220-hevosvoimaisella Volvo Penta D3 -sarjan moottorilla.

Kuljettajalla on sohvamaisella istuimella hyvät tilat. Mittaristo on selkeä ja kytkimet hyvin käsillä.

Kuljettajan valtakunta on selkeä ja näkyvyys ympäristöön hyvä.

C330:n runkopituus on melko tarkasti 10 metriä. Leveyttä on pituuteen nähden melko paljon, tasan 3,5 metriä. Painoa on kuitenkin mittoihin nähden todella paljon, peräti 7 100 kiloa. Se on yli tonnin enemmän kuin monilla saman kokoluokan veneillä.

Lue koeajojuttu kokonaisuudessaan Vene-lehdestä 3/2016

Lue myös nämä

X