Tilaa
Jutut

Terhi 475 Twin C

30.04.2009

KirjoittajaVenelehti

Terhi 475 Twin C

on nykymuodossaan käytännöllinen vene sekä ominaisuuksiltaan että ilmeeltään.

Katkaisu

Runsaat säilytystilat ja kuomukotelo ovat tätä päivää. Kaikilla avovenevalmistajilla on vastaava malli, joka on osoittautunut hyvin suosituksi. 475-perheeseen kuuluvat Open CC (keskipulpetti) ja Open FC (erillisellä istuimella varustettu keskipulpetti) täydentävät kokonaisuuden.

Terhi 475 Twin C:n suurin moottorisuositus on 60 hevosvoimaa, mutta vähempikin riittää. Koska Terhi on samaa konsernia Honda-perämoottorien maahantuojan kanssa ja myös jälleenmyyjäverkosto on osin yhtenevä, todennäköisin moottori on Honda BF50. Koeajoimme veneen sillä. Taloudellisimmillaan yhdistelmä kulki kahden hengen ja noin 30 kilon varustepainolla 4 500 kierroksen käyntinopeudella. Nopeus oli noin 21 solmua ja kulutus 0,36 l/mpk.

Yksi Terhin viime vuosien suuri uudistus, polyeteenimuovin käyttö, on voimakkaasti nähtävissä myös uudessa 475 Twin C:ssä. Molemmat ohjauspulpetit ovat rotaatiovalettuja entisten ABS-muovisten pulpettien sijaan. Itse pulpetit ovat käytännölliset ja muotoilultaan aiempia Terhi-malleja enemmän kuin mistä tahansa veneestä. Erityisen silmiinpistävä asia uudessa Terhissä ovat runsaat säilytystilat.

Tekniset tiedot

Pituus 4,75 m
Leveys 1,85 m
Paino 370 kg
Syväys 0,28 m
Kantavuus 5 henkeä/562 kg (sis. moottorin)
Moottorisuositus 40–50 hv
Suurin moottoriteho 60 hv (enint. 115 kg)
CE-luokitus C (rannikko)
Hinta: 6 990 euroa
(11 900 euroa sis. Honda BF50 )
Valmistaja Terhi Oy, Rymättylä
www.terhi.fi
Myynti jälleenmyyjät, www.terhi.fi

 

Testiryhmä: Ari Inkinen, Heikki Juuri-Oja, Seppo Katajisto

Tiivistelmä Vene-lehdessä 5/09 julkaistusta koeajosta.

Lue myös nämä

X